Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Eksamensoppgaver/juridisk metode

jippi123

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som studerer eller har studert juss som kunne gi meg noen tips til hvordan man bør gå frem. Når man løser juridiske eksamens oppgaver?

Holder for øyeblikket på med forvaltningsrett og arbeidsrett. Er det noen som evt kunne ha sendt meg besvarelser de selv har gjort ville jeg være svært takknemelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei er det noen som studerer eller har studert juss som kunne gi meg noen tips til hvordan man bør gå frem. Når man løser juridiske eksamens oppgaver?

Holder for øyeblikket på med forvaltningsrett og arbeidsrett. Er det noen som evt kunne ha sendt meg besvarelser de selv har gjort ville jeg være svært takknemelig.

Er flere bøker utgitt om emnet med spesielt praktikumskriving, personlig fikk jeg ikke noe ut av dem. Derimot lærte jeg mye av "lærehefte i ....." (har varianter i mange av fagene 1-3 år) som er utgitt av Juridisk studentforlag. De inneholder oppgaver, A, B og C besvarelser og sensorkommentarer, svært nyttig iallefall i første studieår. Da kan du skrive oppgaven før du ser på besvarelsene, rette oppgaven og skrive på nytt.

Finner den ikke når jeg søker på nettet, men vet at bokhandelen på skolen selger den så du kan sikkert be din bokhandel bestille den :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...