Frekvens Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei, har en god del problemer med bluescreen, og jeg antar at det er pga. Vertex III'en min. Hvordan bluescreens oppstår Først fryser et tilfeldig program, som f.eks youtube. Deretter fryser Windows-baren. Til slutt fryser alt, og pc'en får en bluescreen som varer i ca. 2 min. Når jeg skrur pc'en på igjen booter den ikke, og jeg må ha flere hard resets før SSD'en vises i BIOS. Hva jeg tror jeg kan gjøre Fant derfor ut at jeg skulle oppdatere firmwaren på SSD'en, men så la jeg merke til dette: '' OCZ Toolbox is not supported on drives (Vertex 3, Vertex 3 Max IOPS, Agility 3, Solid 3, RevoDrive 3, and RevoDrive 3 X2) running as the boot drive. The SSD must be installed as a secondary drive for the Toolbox to properly function''. Hvordan har OCZ sett for seg at jeg skal fikse dette her gratis? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du vil nok finne ut mer om hva som forårsaker BSOD'en din hvis du faktisk noterer deg hva som står på den Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Fikk en nå nettopp: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR STOP: 0x0000007A partmng.sys (et eller annet) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/blue-screen-with-this-error-code/03276fa2-6dcb-44d0-a778-499d5d00b65d Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 "Harddisk not exist" som det står i linken, du sliter med en kranglete SSD her som skrur seg av. Det er ett kjent OCZ problem, jeg har ikke hørt om noen fiks enda dog. Lenke til kommentar
mago Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) ustabil disk http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?94713-2.13..did-it-work-for-you-or-did-it-not-work-for-you dritt disk min varte i 24 timer ikke synlig lenger i bios/no OS fikk mye bedre resultat med corsair SATA III SSD Round-Up: OCZ, Corsair, Patriot, Crucial: http://www.pcstats.com/NewsView.cfm?NewsID=93262 Har ikke prøvd den nye firmwaren http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/OCZ_Vertex_3,_Vertex_3_Max_IOPS,_Agility_3,_Solid_3,_RevoDrive_3_and_RevoDrive_3_X2/ Endret 4. november 2011 av mago Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 hadde selv endel bsod på min vertex 3 max,og fikk ikke oppdatert firmwaren på disken,verken med det linux baserte programmet,eller gjennom toolbox(kjørte ikke ssd disken som primary) så tok med disken til en kammerat,så fikk han til og oppdatere firmware,så nå har maskinen snart gått en uke(har ikke skrudd den av) siden oppdatering av firmware,og har ikke hatt en eneste blåskjerm,det er ny rekord så virker som at problemet med bsos er blitt borte/bedre med nyeste firmware Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Når jeg skrur pc'en på igjen booter den ikke, og jeg må ha flere hard resets før SSD'en vises i BIOS. når du får bsod,så skru av maskinen,og skru av strømforsyningen/ta ut ledningen,så all strøm blir borte fra hk en liten stund,når du starter opp igjen da,så vil disken være synlig i bios igjen. hilsen en som har slitt ut power bryteren på psu Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Oter, pleier bare å holde avslutt knappen før bluescreenen kommer. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 nei,holder inne av-knappen når maskinen starter på ny,så da er det bare og ta strømmen,så alle lampene på hk slukker,så er det og sette på strømmen igjen,og gå inn i bios. om du kjører AHCI,så må du sikkert forandre fra ide til AHCI igjen,hos meg så går den tilbake til ide på hver blåskjerm. så er det og lagre i bios,og restarte,så må du inn i bios og sette ssd disken som oppstartsdisk. men om du ikke har firmware v 2.15,så vil jeg nok anbefale og oppdatere,har enda ikke fått blåskjerm med den firmwaren jeg,ellers så var det ikke uvanlig med 2-3 stk hver dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå