eXa Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Dør ikke CPU'en ganske kjapt på 2V? Imponerende! Nei, ved så lav temperatur så synker motstanden betraketlig så selv om spenningen er på 2volt så går det ikke noe mer strøm igjennom prosessoren enn ved stock volt ved rom temperatur. sånn ca. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Dør ikke CPU'en ganske kjapt på 2V? Imponerende! Nei, ved så lav temperatur så synker motstanden betraketlig så selv om spenningen er på 2volt så går det ikke noe mer strøm igjennom prosessoren enn ved stock volt ved rom temperatur. sånn ca. Nå er jo Ohms lov vi følger når vi snakker strøm og effekt da. Og da øker strømmen når motstanden synker. I = U / R og P = U x I . 2V / 1 = 2A og 2V x 2A = 4W. Da ser du at hvis motstanden synker så øker strømmen og også effekten. Altså ikke det du sier som skjer. Er ikke akkurat proff i klokking, men kansje noen andre her vet. Jeg tror man senker volten på CPU ved OC for å unngå for mye strøm i CPU ved lav temp. Vil tro at en CPU kjølt ned til -100C vil være nermest lik kortsluttning i CPUen ?? Noen som vet. 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg formulerte meg sikkert bare feil. Forbruket er iaf ikke noe mer enn ved stock volt ved rom temperatur. Edit: Senker volten? nei dem øker den. det ser du jo på screenshoten også(ja dem bruker rundt 2v på prosessoren) Endret 1. november 2011 av eXa Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Sweet, da trenger man bare en PSU med 3000 Watt Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Eh, nei? Er det jeg prøver å få frem her, selv om volten er mye høyere så bruker den ikke noe mere strøm enn på stock volt ved from temp. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ah, ok. Jeg leste ikke inlegget ditt, kommenterte bare p[ artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå