Gå til innhold

Stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe ny stasjonær PC. Har en gammel Dell maskin fra 2004 som begynner å gå veldig tregt.

Trenger en til hovedsaklig litt bilderedigering, Spill, ikke de tyngste og den må ikke ligge så mye over 6 tusen.

Aner ikke hva som er bra, men har skjønt at det er greit å ha ca 4 mb ram(tror jeg)

Som dere forstår har jeg liten peiling på PC (HW)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris?

Står i førstepost.

Aner ikke hva som er bra, men har skjønt at det er greit å ha ca 4 mb ram(tror jeg)

Skulle jeg likt og sett ;) Tror du mener gb ; )

Hvem trenger vel mer enn 384 kb? :innocent:

Uansett, 4 GB RAM eller mer er veien å gå i dag ja. En ålreit prosessor er heller ikke så dumt.

Regner absolutt med du ikke ønsker å bygge maskinen selv, så da må du enten kjøpe en ferdigløsning, eller bruke PC-bygger som bl.a. Komplett tilbyr.

Om du tar utgangspunkt i denne maskinen fra Komplett, endrer grafikkort til GTX 550 Ti og fjerner tastatur, høyttalere og skjerm (som jeg regner med du har fra før) ender du opp på 7006.

Om dette er for mye over budsjett kan du se på denne. Velger du AMD Phenom II X4 965 under prosessor, ASUS GeForce GT 450 under grafikkort, samt fjerner tastatur og høyttaler ender du opp på 6200.

Førstnevnte gir mer for pengene, men jeg tror egentlig at jeg heller hadde gått for denne. Strengt tatt ganske imponerende spesifikasjoner for den prisen, tatt i betraktning at det er en masseprodusert maskin. Du har en temmelig god prosessor, god mengde arbeidsminne, romslig lagringsplass og et grafikkort som duger til endel nyere spill.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...