Fredrik Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 HEI! De av dere som kjører tosplitt, hvordan er den satt opp? Kroppsdeler/muskler for hver økt, og eventuelt øvelsene dere går for? Er litt fristet til å starte på tosplitt som kjøres to ganger i uken.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 A1: bryst/skuldre/bein med tung bøy tung benk, lett skulderpress B1: rygg uten mark, biceps x A2: bryst/bein/skuldre med lett bøy lett benk, tung skulderpress, triceps B2: rygg med tung mark Tung= ~5rep m lineær progresjon, lett= ~10rep m lineær progresjon. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Interessant approach, jeg liker konseptet. Har lyst på litt volum i tilegg til styrke. Om du har kjørt splitten litt, noen meninger om resultatene? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) 1: Benkpress, roing med stang, kabelkryss, dips, chins, fronthev, tricepscurl, bicepscurl, shrugs. 2: Knebøy, stående legger, mageøvelse (husker ikke navn), leg press, strake markløft, planken. Endret 31. oktober 2011 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Tanken er å drive styrken opp ved å ha tunge styrkesett med progresjon på alle grupper hver uke, der gruppen med tunge sett kommer først så jeg er sikker på at den får ytt maksimalt, mens det også er plass til volumsett. Hvilke øvelser som blir kjørt på hver av dagene i tillegg til de 4 store er personlig smak, jeg kjører f.eks chins, kabelroing/facepulls og shrugs på ryggdagene, litt avhengig av hvilken dag det er. Jeg har trent denne splitten tidligere (uten mark), og vært veldig fornøyd med resultatene, den tok meg fra 65kg til 75 kg i sin tid Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 1: Benkpress, roing med stang, kabelkryss, dips, chins, fronthev, tricepscurl, bicepscurl, shrugs. 2: Knebøy, stående legger, mageøvelse (husker ikke navn), leg press, strake markløft, planken. Hvordan fungerer det for deg? Synes det virket litt tungt med A-dagen med bryst, rygg og armer på samme dag? Tanken er å drive styrken opp ved å ha tunge styrkesett med progresjon på alle grupper hver uke, der gruppen med tunge sett kommer først så jeg er sikker på at den får ytt maksimalt, mens det også er plass til volumsett. Hvilke øvelser som blir kjørt på hver av dagene i tillegg til de 4 store er personlig smak, jeg kjører f.eks chins, kabelroing/facepulls og shrugs på ryggdagene, litt avhengig av hvilken dag det er. Jeg har trent denne splitten tidligere (uten mark), og vært veldig fornøyd med resultatene, den tok meg fra 65kg til 75 kg i sin tid Er jo bra fremgang i kilo i hvert fall! Min første tanke var en splitt som løst baserer seg på noe sånt som A: Ben, bryst og triceps B: Rygg, skuldre og biceps Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 1: Benkpress, roing med stang, kabelkryss, dips, chins, fronthev, tricepscurl, bicepscurl, shrugs. 2: Knebøy, stående legger, mageøvelse (husker ikke navn), leg press, strake markløft, planken. Hvordan fungerer det for deg? Synes det virket litt tungt med A-dagen med bryst, rygg og armer på samme dag? Fungerer utrolig bra! Er ganske kake etter økta, men sånn skal det være også. Har hatt ganske bra fremgang i det siste. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Har man bra fremgang så gjør man jo tydeligvis noe riktig, så det fungerer jo.: P Hvor lange økter har du? Kjøres det to dager etter hverandre med en dags pause etter det, eller hvordan legger du det opp? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Problemet jeg personlig har med splitter som den NothinDoin kjører, er at det over tid danner seg et veldig tydelig mønster: Blir det arrangementer i uka som gjør at jeg må droppe en trening, blir det etterhvert mistenkelig ofte beindagen som ryker Livet er for kort til å trene en gøy-dag og en boring-dag. Spre gleden. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Kan se for meg at det skjer, ja.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Skal ikke nekte for det nei, men det er bare å ha nok viljestyrke. Kjører 3 treninger i uka, litt avhengig av når jeg har tid. Men blir som oftest mandag, onsdag og fredag. Hender jeg hiver inn en søndagsøkt hvis jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ikke for å være negativ, men hva er egentlig vitsen med split hvis man ser bort ifra at man må innom treningssenteret x antal ganger ekstra i uken? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Om du ønsker å implementere flere øvelser, større fokus på områder osv. Også slippe å bruke 3 timer på treningssenteret hver gang du er der, som er negativt på flere måter. Endret 1. november 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kjører: Dag 1: A: Bryst, Rygg, Skuldre, Biceps, Triceps Dag 2: Svømming/Kardio Dag 3: B: Quads, Hams, Calfs, Abs Dag 4: Svømming/Kardio Dag 5: A Dag 6: Svømming/Kardio Dag 7: Fri Dag 8: B etc. Jeg følget en plan en gang som jeg bare fortsatte med. Tar 6 sett per muskelgruppe, eks for bryst, starter med skrå benk /m manualer: Sett 1: 14kg x 12 (oppvarming), Sett 2: 16kg x 10 (oppvarming del 2), Sett 3: 19kg x 8 (begynner å bli tungt), Sett 4: 22kg x 6 (Klarer det ok, sliter litt på den siste) Sett 5: 19kg (samme vekt som jeg tok 8 reps på tidligere) x 12 (de 2-3 siste repsene i siste sett er tunge) Sett 6: Rett etter siste sett, går jeg til neste øvelse for samme muskelgruppe (i dette tilfellet f.eks cable crossovers) og tar 1 sett, 12 reps der rep nr 10 er helt jævlig og jeg presser fram rep 11 og 12. 45-60 sek pause mellom hvert sett, bortsett fra sett 5 og 6, der det er ingen pause. Etter 6. sett er det 2 min pause før jeg går videre til neste muskelgruppe. Går fint for min del, føler ikke at jeg blir frista til å skippe en "kjedelig dag" da jeg synes begge kroppsdeler er like interessante å trene. Det er vel mer kardioen som sliter om jeg må droppe noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå