Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Prøver å bistå en som ved en feiltagelse formaterte feil ekstern harddisk. Han fant ut av det rett etter han startet formateringen og nappet ut ledningen til den formaterte harddisken. Når man prøver å gå inn på harddisken nå får man bare opp at den må formateres først. Jeg har prøvd å hjelpe med å prøve recuva, men får bare opp at disken må formateres først. Googla litt og prøvde TestDisk, kjørte igjennom og så at det var 1,2 gig av totalt 2 gig på disken som stemmer med det det var opprinnelig. Problemet er at jeg ikke kommer inn på disken. Er ikke så inne i TestDisk så synes ikke den var den letteste å bruke, men det var mange som anbefalte den. Er det noen som har noen ide. Kanskje man bare skal formatere og så prøve en recover. Har ikke spurt om filsystem, men regner med at det er NFTS eller FAT32. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du kan nok bare formatere og dermed kjøre forensics-verktøyene for å hente ut data igjen. En fordel om du velger samme filsystem som før ja. Om du får ut alt er det ingen garanti for, men at du får ut det aller meste er ganske sikkert etter som du kun har formatert og ikke overskrevet data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Takker, da skal jeg prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå