xvis Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det var på tide å bytte ut min gamle Intel X25 G1 (80GB) med en Kingston Hyperx (120GB). Det var hovedsaklig plassproblem som var motivasjonen for bytte, men tenkte det kunne vært moro å se om det ble noe merkbar forskjell i ytelsen også. Kloning Koblet fra alle diskene bortsett fra CD og en HDD (bootmanager lå der) før jeg startet. Fikk fort problemer med klonesoftwaren (Acronis) som fulgte med Kingston disken. Under oppstart fra CDen (linux basert) stoppet den opp med en feilmelding. Det var noen filer den ikke fant, og noe med 'device missing'. Satte meg til å lete etter programvare som som var spesielt myntet på SSD, og fant Paragon Migrate OS to SSD. Prøvde denne, og etter at den tilsynelatende kom i mål, dukket det opp en feilmelding om Cross-linked Files . Dette skulle tydeligvis ikke bli enkelt. Det jeg trenger nå er tips til hvordan en får til en smertefri kloning av disse ssd-diskene. Tenkte jo at dette skulle bli SÅ enkelt Skulle også likt å få flyttet bootmgr over til den nye ssd'en. Så på brukerforumet til Acronis at brukerne sliter med at diskene ikke er 'aligned' etter disk-kloning. Virker som dette er et problem spesielt for ssd. Hva innebærer dette, og hvordan løser en det om det evt skulle inntreffe? Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Koblet fra alle diskene bortsett fra CD og en HDD (bootmanager lå der) før jeg startet. Her har du nok årsaken til problemet ditt (du gikk i en velkjent felle , ved å installere OS'et på SSD'en , mens hdd'en var tilkoblet) Tror ikke det er noe gærn't med de programmene du prøver å klone med (jeg bruker dem selv). Oppgaven din , blir først og fremst å få den Intel SSD'en til å boote uten at hdd'en er tilkoblet. Hvis du prøver deg på det , vil du sannsynligvis ikke klare å boote. Hvis/når det skjer - prøv å ta en repair. Når du så har klart å boote opp Intel SSD'en , uten at hdd'en er tilkoblet , vil du klare å få en vellykket kloning av OS'et til den andre SSD'en. Lenke til kommentar
xvis Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Hørtes fornuftig ut det der, takk for tipset! Hva med å bruke EasyBCD til å flytte bootmgr fra hdd til intel ssd? Noen som har erfaring med det programmet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Prøv heller å kjøre Startup Repair fra Windows DVD. http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/startup-repair Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå