TeaJenssen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Manpower kan være et lurt sted å starte, evt andre bemanningsbyråer. Gjennom disse får man normalt lagerjobber, f.eks truckfører ved COOP på tiller, Ringnes bryggeri osv, stillasbygger vet jeg om flere som har vært, det trengs alltid noen til å klippe gress langs veier osv. Lagerjobber er vel kanskje det som er best betalt dersom man er ufaglært. Det er selvsagt en fordel å ha truckførervevis, men i mange tilfeller kan man få det beviset dekt av arbeidsgiver (man tar beviset på en helg). Om du vil bruke språkkunnskapen din er vel turistguide kanskje det mest aktuelle. Er dette noe i retning av det du ønsker? Lenke til kommentar
TeaJenssen Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Manpower kan være et lurt sted å starte, evt andre bemanningsbyråer. Gjennom disse får man normalt lagerjobber, f.eks truckfører ved COOP på tiller, Ringnes bryggeri osv, stillasbygger vet jeg om flere som har vært, det trengs alltid noen til å klippe gress langs veier osv. Lagerjobber er vel kanskje det som er best betalt dersom man er ufaglært. Det er selvsagt en fordel å ha truckførervevis, men i mange tilfeller kan man få det beviset dekt av arbeidsgiver (man tar beviset på en helg). Om du vil bruke språkkunnskapen din er vel turistguide kanskje det mest aktuelle. Er dette noe i retning av det du ønsker? Ja, kanskje det ja Er litt ute etter å se hva annet folk har vært igjennom, og hva slags muligheter jeg har. Hvis jeg skulle fått dekt truckførerbeviset hadde det vel vært om jeg hadde planer om å jobbe videre på lageret? Er liksom ikke den mest interessante jobben jeg kunne tenkt meg Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Om dere har noe bryggeri oppe i der, SØK. Godt betalt, lite å gjøre, folk vil ikke ha jobben. 18 er nok et must. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Nidarosdomen, enten som guide eller som besøksvert (sistnevnte står du i døra og sjekker billetter, tar med turister opp i tårnet, selger billetter). Tjente veldig godt da jeg jobbet der i fjor, og de jeg jobbet med var veldig bra folk. Om du har gode språkkunnskaper og er en smule interessert i historie, så kan du fort trives der. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Kan hagearbeid være noe for deg? Lenke til kommentar
TeaJenssen Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Nidarosdomen, enten som guide eller som besøksvert (sistnevnte står du i døra og sjekker billetter, tar med turister opp i tårnet, selger billetter). Tjente veldig godt da jeg jobbet der i fjor, og de jeg jobbet med var veldig bra folk. Om du har gode språkkunnskaper og er en smule interessert i historie, så kan du fort trives der. Jaaa, hvor mye tjente du sånn ca? Og hvor og når er det best å søke? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Nidarosdomen, enten som guide eller som besøksvert (sistnevnte står du i døra og sjekker billetter, tar med turister opp i tårnet, selger billetter). Tjente veldig godt da jeg jobbet der i fjor, og de jeg jobbet med var veldig bra folk. Om du har gode språkkunnskaper og er en smule interessert i historie, så kan du fort trives der. Jaaa, hvor mye tjente du sånn ca? Og hvor og når er det best å søke? Rundt 100 kr timen, men arbeidet er til dels tungt. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Nå vil jeg ikke være en pessimist, men ufaglært og med begrenset arbeidserfaring er det ikke sikkert du får de best betalte jobbene med det du ønsker å drive med. Blant annet Ringnes har som mål å være den beste betalte av denne typen jobb, og det for å sikre seg de flinkeste og få dem til å bli værende. Kan nevne COOP-lageret på tiller som et eksempel: I overkant av 140kr per time mellom kl 0700 og 1600 (litt usikker på timelønnen til de som kommer ifra bemanningsbyråer), 30 kr tillegg utover denne tiden (60 kr tilleg mellom 0600 og 0700) En annen jobb jeg hadde som en slags turistguide jeg fikk gjennom bekjentskap betalte kun 100kr i timen, men dette var riktignok i 2004. Minstelønnen er nok betraktelig høyere enn det nå om dagen. Velg heller jobb etter interesse om du har mulighet til det, å mistrives med det du gjør hver dag sliter på deg. På en annen side er det jo kun snakk om en sommer, og du kan se det an; 6 uker holder du nok ut med det aller meste, 9 uker eller mer kan bli mer slitsomt. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Lurer på om noen av dere har hatt sommerjobb i Trondheim, og er villig til å anbefale noen? Er NØDT til å ha sommerjobb, helst en godt betalt - siden jeg og sambo flytter tilbake til Trondheim sommeren 2012 og leia må betales. Er 17 år, 18 i sommer, og har erfaring fra ett år på Leo's Lekeland på Tiller og ett år som servitør på hjemplassen. Har gode språkkunnskaper. Er egentlig villig til å jobbe hvor som helst. (: Forslag til hvor jeg kan søke? Nidarosdomen, enten som guide eller som besøksvert (sistnevnte står du i døra og sjekker billetter, tar med turister opp i tårnet, selger billetter). Tjente veldig godt da jeg jobbet der i fjor, og de jeg jobbet med var veldig bra folk. Om du har gode språkkunnskaper og er en smule interessert i historie, så kan du fort trives der. Jaaa, hvor mye tjente du sånn ca? Og hvor og når er det best å søke? Timelønna ligger på 135 kr i timen (jeg tror den er noe høyere for guider enn for besøksverter), det er i utgangspunktet ikke så veldig høyt, men det er alltid mulig å jobbe så mye du vil og orker, jeg hadde kun én uke ferie og tjente i underkant av 60 000 kr i perioden jeg jobbet der og det er ikke så halvgærent for en student med lite utgifter. Det er mange som søker på den jobben, og om jeg ikke husker feil så utlyses sommerstillingene rundt februar/mars. Send meg gjerne en PM om du vil vite mer om jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå