Snooz Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei Jeg byttet en CD-spiller for dama og satt i en billig "Tokai (200kr på pixmania)" radio med aux inngang så hun kan høre mp3 fra mobilen. Problemet som vi har hatt helt siden vi satt i radioen er at den er vanskelig å skru på. Jeg er usikker på om vi har klart å benytte knappen på front (ikke mekanisk bryter), men vi må stadig dra ut pluggen bak og sette inn igjen for å få liv i radioen. Fattern sier at denne (nyere, men bilige) radioen skal vekkes av en strømpuls fra bilen, men dette skjer ikke. TIdligere radio var jo vel av samme "nye teknologi" så hvorfor i alle dager skal ikke denne våkne? Det nå får vi ikke liv i den ved å plugge den i bak heller så vi gjør et siste forsøk med å lodde koblinger som kanskje har fått sprekker i tinnet. jeg har forøvrig en Navara 2003 modell. Tips jeg bør sjekke (sikringer er seff ok) før jeg kaster radioen mottaes med takk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Bruk riktig iso-overganger, så skal det ikke være nødvendig å lodde, og dermed også risikere å gjøre noe feil, som du nå åpenbart har gjort Lenke til kommentar
Snooz Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Bruk riktig iso-overganger, så skal det ikke være nødvendig å lodde, og dermed også risikere å gjøre noe feil, som du nå åpenbart har gjort Hmm, pluggene bak sitter som fot i hose... kan det likevel være noe fundamentalt feil strømmessig? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 De fleste biler har da vel en styrestrøm fra tenninga til spilleren? er vel gjerne rød ledning som er styrestrømmen. Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 På mange nyere biler, er det et CAN-bus signal som starter spilleren (orginal spiller). Hvordan det er på Navara '03, det vet jeg ikke, men det er godt mulig man trenger en CAN-bus adapter som kobles mellom på ISO-kontakten. En telefon til en Nissanforhandler er vel løsningen. Mvh Stian. Lenke til kommentar
Snooz Skrevet 27. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2011 På mange nyere biler, er det et CAN-bus signal som starter spilleren (orginal spiller). Hvordan det er på Navara '03, det vet jeg ikke, men det er godt mulig man trenger en CAN-bus adapter som kobles mellom på ISO-kontakten. En telefon til en Nissanforhandler er vel løsningen. Mvh Stian. Mange takk for svar, hvordan kan man lese sånt om spillere man kjøper i fremtiden da? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Det har ikke noe med spilleren og gjøre, men bilen. Har bilen din canbus, så må du ha en overgang beregnet for canbus. Du kan jo starte med å måle på rød ledning inn på spiller. Er det spenning der med tenning på, og ikke spenning med tenning av? Har den gule ledningen spenning uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå