Stalthy Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Heisann folkens! Jeg bruker wireshark, men når jeg skal "capture" noe så får jeg bare en error: \Device\NPF_{07FF53B1-0035-4ADE-AD22-8067AC2B2905} is the proper interface Denne gjelder bare for den nederste (som jeg skal bruke iflg youtube) Men den øverste funker (dog står det ethernet over) og jeg mistenker at den bare er for kabel. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? helst en tutorial eller en lett forklaring da jeg ikk ekan for mye om dette/internett. Kan bare litt om deler og div software Full kopierin av erorren er her: The capture session could not be initiated (failed to set hardware filter to promiscuous mode). Please check that "\Device\NPF_{9D3703E3-08E0-4A49-9415-ED239B660E10}" is the proper interface. Help can be found at: http://wiki.wireshark.org/WinPcap http://wiki.wireshark.org/CaptureSetup Endret 31. oktober 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du må fange opp trafikken på riktig interface (nettverksadapter). Post et screenshot av interface-skjermen i Wireshark så kan jeg nok peke på hvilken du skal bruke. Hvilket OS sitter du på? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Sitter på en xp maskin, men hvor er det? trenger litt info å gå på altså til høyre ved siden av "engleskknappnavn" Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Øverste valget på Capture-menyen mener jeg det er... Der vil då da få opp en liste med nettverksgrensesnitt.. velger du den riktige er du good to go. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Done Har tatt noen bilder Hardware, error.bmp Hardware, error d.bmp Hardware another error.bmp Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Du må velge Wireless-interfacet ditt da det er det eneste som er tilkoblet nettverket. Endret 1. november 2011 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Er ikke den på? Det er vell da jeg får erroren, bruker Atheros Wireless network adapter Endret 1. november 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Er ikke den på? Det er vell da jeg får erroren, bruker Atheros Wireless network adapter Så du velger Wireless-interfacet i Wireshark og dermed får du den feilmeldingen? Hmmm.. aldri vært borti men lukter driverfeil.. prøv å oppdater Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Full kopierin av erorren er her: The capture session could not be initiated (failed to set hardware filter to promiscuous mode). Det er en helt vanlig feilmelding ved bruk av Wireshark mot et trådløst kort, og det er dessverre ikke noe du kan gjøre for å løse problemet. Du må bruke et annet program, eller evt. fjerne avkrysningen for "promiscuous mode". Problemet skyldes, som feilmeldingen sier, at kortet ikke kan settes i "promiscuous mode", noe som kreves dersom du skal kunne fange opp andre pakker enn de du selv genererer og direkte mottar med WinPCAP, som Wireshark bruker til å "lytte" til nettverkstrafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå