g0ose Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Forklaring: Tanken er å kjøre Linux Mint og fjernstyring slik at jeg har kontroll over serveren på min PC i andre enden av huset, men samtidig dedikere den ene hardisken til filagring som diverse filmer og serier mens jeg fremdeles bruker den andre hardisken til å opprettholde en spillserver og webside. Linjen min er 25/5 fra CD. Specs på serveren: -2 stk. WD Black 1TB -Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB -Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU -Intel i5-2320 Quad Core, 3Ghz, 6MB, Spørsmål: -Hvilke programmer er anbefalt for meg på dette oppsettet? -Noen som har noen guider liggende som kanskje kan fungere for meg? -Problemer med tankeprosjektet mitt? -Og sist men ikke minst; har noen tips til navn på serveren og nettsiden? Jeg er totalribbet for ideer. (Hva synes dere om "Ludo-gaming" eller "EFG"=Effective Gaming?) Offtopic: Og til slutt... Kan noen av dere forklare meg hvorfor at jeg laster ned med bare et par kb/s med BitTorrent etter jeg fikk oppgradert linjen mens jeg laster ned med rundt 2,4 mb/s gjennom andre programmer, f.eks. filer som jeg laster ned fra nettleseren? Jeg har prøvd å Port Forward'e BitTorrent, leter bare etter torrents med seeds over 1000 og unlocket settings i routeren som kan holde tilbake den minste dråpen av hastighet angående torrents. Endret 31. oktober 2011 av g0ose Lenke til kommentar
g0ose Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Regner med dette er gangske obvious for de fleste, men dette er den første serveren av noe slag jeg setter opp. Det er vel grunnen til de ganske så tåpelige spørsmålene. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Du kan jo begynne med hva spillserver du hadde tenkt deg. Diskene kan du sette opp i raid 0. For å styre serveren bruker du vnc. For å dele filene med andre pc'er/mediasenter kan du bruke samba. Guider til alt dette finner du veldig veldig enkelt hved å klikke deg inn på google.com Lykke til Lenke til kommentar
g0ose Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Du kan jo begynne med hva spillserver du hadde tenkt deg. Diskene kan du sette opp i raid 0. For å styre serveren bruker du vnc. For å dele filene med andre pc'er/mediasenter kan du bruke samba. Guider til alt dette finner du veldig veldig enkelt hved å klikke deg inn på google.com Lykke til Har planer om to Minecraft-servere, en creative og en survival. Hvis jeg bruker "vnc" har jeg kontroll over begge diskene? Planen var å ungå raid slik at jeg dedikerte en disk til hver oppgave (hvis dette er i det hele tatt mulig). Har sett noen som mener at hvis jeg lager to vituelle maskiner hvor jeg har den ene hardisken på den ene "maskinen" og like så på den andre hvor de er dedikert til forskjellige oppgaver, vil jeg miste en god del ytelse. Er dette tilfellet? Lenke til kommentar
LiaN-S Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Du kan jo begynne med hva spillserver du hadde tenkt deg. Diskene kan du sette opp i raid 0. For å styre serveren bruker du vnc. For å dele filene med andre pc'er/mediasenter kan du bruke samba. Guider til alt dette finner du veldig veldig enkelt hved å klikke deg inn på google.com Lykke til Har planer om to Minecraft-servere, en creative og en survival. Hvis jeg bruker "vnc" har jeg kontroll over begge diskene? Planen var å ungå raid slik at jeg dedikerte en disk til hver oppgave (hvis dette er i det hele tatt mulig). Har sett noen som mener at hvis jeg lager to vituelle maskiner hvor jeg har den ene hardisken på den ene "maskinen" og like så på den andre hvor de er dedikert til forskjellige oppgaver, vil jeg miste en god del ytelse. Er dette tilfellet? Ville dropet virutelle maskiner, da tapper du mye ytelse. To disker avskilt er fult mulig. Endret 5. november 2011 av LiaN-S Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 taper ytelse? det kommer helt ann på hva du bruker til å viritualisere med, bruker vsphere 5 - med I/O viritualisering så kommer ikke ytelsestap inn i bildet iallefall . Vsphere er gratis... bare så det er sagt. Snabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå