Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starteren går ikke, GMC Vendura

Anderspr0

Anbefalte innlegg

Batteriet var utladdet igår, da starteren gikk veldig tregt irundt. Brukte en billader, ladde i ca 30 min og satte på batteriboosten. Prøve å starte, ble en litt rar lyd på starteren og stoppet. Ventet en drøy time og prøvde uten laderen, og det ble ingenting. Bare en klikkelyd. Strømmen inni bilen (lys/stereo) funker, men ikke starteren.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klikkelyd betyr at starteren får strøm men ikke nok strøm. lad batteriet over natta. og prøv da. og lade en halvtime til 1 time er for lite.

har en chevy suburban delebil med ok batteri. måtte lade 2 døgn før jeg fikk start ;)

hviss den fortsatt ikke starter. prøv å gi starteren en dunk. hviss du er sikker på at du har fulladet batteri og den ikke slår inn i det hele tatt er den nok gåen. men prøv først å lade batteriet over natta og prøv igjen :)

edit: er vell 2 battri i den? og med en lader tar det evigheter å lade begge batteriene. sett på en lader på hvert batteri og lad den over natta og prøv å starte

Endret av 1915
Lenke til kommentar

siden ventura er samme som en van er jeg litt usikker. og motoren går jo en del inn i bilen. så lurer på om du faktisk må plukke sundt inni bilen for å komme til. og 60ah er lite. må ha minst 2x 75ah med 600a

har 2 stk 90 i min suburban.

v8diesel i din bil?

Lenke til kommentar

Litt rart, er jo plass for en fram, og en under. Men 60 AH med 400a er det maksimale den får plass til, er ikke mulig å stappe inn mer. Kanskje jeg burde koble de opp inni bilen? Parallell koble 2/3 større batterier? Skal ha et stort anlegg i tillegg, så da bør jeg vel ha 3x75AH? Kan det elektriske brenne opp med for store batterier?

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar

brenner vell heller opp ved overbelastning når man har for lite strøm. ikke plass til større batterier? :S det var rart.

ja 3x75 går jo. men litt dumt å ha dem inni bilen da.

husk å ha tykke nokk kabler for strøm til anlegg fra batteri så du ikke svir av noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...