AloBeger Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei, var litt usikker på hva jeg skulle skrive som emnetittel, men noen retter vel på meg om de er uenige. Mitt spørmål er hva man kaller det når man tar ett ord og får flere ut av det. Eks: Hans Er Ingenting Altså, hei er ordet. Vet ikke helt om dette er uklart eller ikke, men håper på svar TAKK! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Siden du ønsker kritikk på overskriften tillater jeg meg å si at det riktige er "Hvilken skrivemåte", ikke "Hvordan skrivemåte". Ellers er den grei nok tenker jeg. Det er et veldig spesielt eksempel du har, men det beste svaret jeg kan gi deg er at det er et slags akronym. Da er det "HEI" som er et akronym, eller et initialord for "Hans er ingenting". Det som skal sies er jo at akronymer brukes ikke om tilfeldig sammensatte ord, slik du har i ditt eksempel, men for fraser som brukes oftere. Disse er vanligst på engelsk, kommer ikke på noen norske eksempler på stående for: http://no.wikipedia.org/wiki/Akronym Hvis du er ute etter skrivemåten hvor du har skrevet ut ordet "hei" til en tilfeldig setning vet jeg ikke om det finnes et begrep for det, da det jo er en litt uvanlig ting å gjøre. Endret 31. oktober 2011 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå