Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] dyrt å bytte regreim og toppakning på golf 2

1915

Anbefalte innlegg

vw golf 1992 mod 1,6 automat

har kjøpt toppaknig med slipesett og strekkbolter. og nytt regreim sett(ikke vannpumpa, ikke lenge siden jeg bytta den)

og siden jeg er borte i ukene å jobber kjenner jeg ikke at jeg gidder å bytte dette selv i helgene. dro innom et verksted der jeg kjenner sjefen veldig godt og har fått gode priser på mye andre ting han har fikset på forrige bilen min.

men da jeg spurte hvor mye han skulle ha for å bytte topppakning,regreim og toppdekselpakning sa han 8-10 lapper! det synes jeg var dyrt. (delene kjøper jeg selv)

hva syns dere?

selv synes jeg det var dyrt for en så enkel jobb. er ikke så mye skruing på en golf 2. og reigreima og hjulene skifter man på en halv time.

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker mye med 8-10 for jobben ja.

Sikker på at han forsto at du hadde delene?

Vil tro at ca 5000 for jobben er normalt.

Eller kansje han kjenner deg litt for godt. :-)

ja forklarte han det tydelig og godt at jeg har delene.

hehe ja kjenner han jo godt og jeg er ikke kjip og ikke ville betale. men det finnes jo en mellomting. snakka med en anna kompis og han sa at han kunne gjort det for 5500.

men jeg vill ha det gjort på et verksted og ikke sånn kompishjelp. pga vill ha kvittering på at det er gjort i tilfelle jeg selger bilen en gang i framtiden. bilen fremstår som meget bra siden den har bare 124000 på telleren og at det heller ikke finnes rust på den. + at det er automat og 5 dørs. har mye å si når den selges. men har ikke tenkt til det. men har den som nr 2 bil og blir lite brukt. men liker å ha ting iorden :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor lett tilgjengelig motoren står i en golf 2, men det er jo en gammel bil så det er sikkert ikke så verst å komme til.

Jeg vil anta at alt mellom 5 og 12k er en OK pris fra ett verksted på en slik jobb. Går fort en dag.. og det er ikke uvanlig å betale den prisen for kun regreim-bytte.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

for kunn regreimskifte? gokkelimokk. dette er min tredje 2'er golf og har selv bytta på de andre 2. brukte va 45 min på å bytte regreima. det er verdens simpleste sak. det er så god plass i motorrommet at man kan stå i mottorrommet.

man tar av luftfuilter boksen og slangen. 2 skruver. og av med plastdekslet. tar under 5 min så har man komment til regreim. røkk av alt og på med nytt. (ikke bokstavelig tal røkk av da)

syntes 10 lapper var dyrt for noe så enkelt. skal ikke engang skifte vannpumpa. den ble bytta ifjor da den står for seg selv og ikke slik som på andre biler at man må skifte den samtiidig pga man må av med så mye.

tipper jeg bytter toppakninga og toppdekselpakkninga og regreim selv i juleferien da ;) har ikke tid ellers siden jeg er langt vekke å jobber og kunn har tid i helgene. men har bedre ting å gjøre i helgene. tenkte jeg skulle jøre det selv men tar meg ikke tid. men får bruke juleferien til det ;)

Lenke til kommentar

i helga gjorde jeg noe helt fantastisk... eller fikk en rar ide ^^ skulle vente til juleferien med å begynne. meeen fikk lite å gjøre. så jeg tok ut hele motoren av bilen. tenkte at siden jeg skulle bytte toppakkningen må jeg jo av med toppen, så hvorfor ikke røkke ut motoren og overhale motoren. så har kjøpt inn alt som trengs og har tatt av toppen så nå er det bare å få gjort resten ;D

i tilleg tok jeg ut ALT innvendig i bilen. skal legge opp kabler for sub, liker å gjøre det på et skikkelig vis og ikke slik veldig mange gjør det med å bare ta av innstegsdekslet på dørstokken og så blir kablene å vises. nei her skal det legges skikkelig :thumbup:

• Liker 2
Lenke til kommentar

8000 er veldig billig for både reg reim skift og toppakning, selv om det er enkelt så tar det ofte en dag til sammen når det skal gjøres grundig. Er ikke unormalt at full service med reg reim for eksempel kommer på godt over 12 lapper.

synes ikke jeg! hørte jo på et annet verksted og de kunne gjøre det for 5000. så neitakk. gjør det heller selv og det koster meg KUN deler. og slipesett og regreimsett har jeg kjøpt og det kostet meg 900 kr ^^ og mere enn det koster det meg ikke. kunne kostet meg 10 lapper til men å sløse 10 lapper på en gammel bil synes jeg er mye. uansett siden den har lav km og er rustfri så hjelper det ikke.

hadde det vært 10 lapper for å bytte toppakningen på chevyen hadde jeg skjønt det for der er det 2 toppakninger. men 10 lapper for en enkel golfmotor. det er jo for pokker 2 slanger og 3 ledninger. easy shit! :D uansett jør det selv. har tatt ut motoren. skal overhale motoren samtidig.

Enig med deg. Får ikke noe igjen for å øse gratis ut av kunskap og søle til kamerautstyr. Haynesbøker kan kjøpes!

jepp og den koster ikke mye. der står det alt du trenger å vite! er 2 slanger og 3 ledninger. enkelt og greit!

Lenke til kommentar

Trådstarter har jo kommet frem til "svaret" allerede, men føler for å legge til en vesentlig ting: MOMS! Greit nok at verkstedet bør kunne gjøre denne jobben for 5.000,-, men vi har moms i dette landet, firmaet skal tjene penger og arbeiderne skal ha lønn. Verkstedsmateriell, verktøy osv ..

Lenke til kommentar

kan koste hva pokker det vill motor er i småbiter nå og vill bli montert sånn etterhvert siden jeg kunn har fri i helgene og ikke prioriterer å skru hvær helg og har flere biler å velge mellom å kjøre med så tar livet med ro og bruker den tiden jeg trenger ^^ og hva koster det meg? svæært lite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...