Gå til innhold

Civilization V - Skolehjelp

Anbefalte innlegg

Tror denne egentlig skulle blitt lagt til i et skoleforum, men tror jeg vil få bedre respons her.

Har blitt utfordret av min norsk- og historie -lærer å utdype meg i Civilization V i den velkjente oppgaven særemne i norsk, som skal kombineres med en langsvarsoppgave i Historie. Jeg kommer til å holde et 20-30 minutters foredrag om spillet til Januar. Men jeg trenger innspill til problemstilling, aller helst fra de som har litt erfaring med Civilization.

Noen forslag som kan hjelpe meg? :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei problemstilling kan jo vera, skilnadar mellom bymiljø på CiV i forhold til i ein ekta by.

Kva må til for å skape trivsel i ein spelby, i forhold til kva ein treng for trivsel i RL. Også då trekka ut likhetar, og skilnadar. Kanskje korleis ein kunne lagt til element i spelet for å gjera det endo meir troverdig? Eller Finna ut kva builders i spelet er symbol på i det virkelige liv osv. Om du klarer å få fokus på detaljene i spelet og trekka linjer til virkeligheten så trur eg du er godt på vei. F.eks kva er grain symbolet på i det virkelige liv, kva er helse ikonet symbol på i virkeligheten.

Håpar dette var til litt hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...