tha_lode Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har satt opp en freenas boks (8.02) som skal funke som en enkel ftp på jobben. Den er hengt rett på switchen som fordeler nett til alle her i bygget, og er dermed "rett på nett". Ingen brannmur eller sikkerhetssystemer. IT admin har vært hyggelig nok til å la meg låne en av ip-adressene han har. (Vi er på powertech sitt nett.) Den fungerer kjempefint lokalt. Kommer inn både med ip-adresse og med domenenavnet. Men så fort jeg tester uten ifra kommer jeg ikke frem. Har prøvd å skifte adresse mellom vår faste og den ekstra jeg har fått låne uten at det hjelper. Det er ingen brannmur som er i veien. Hva i alle dager er problemet? Er det noen nettverksinnstillinger jeg ikke har satt riktig? Har satt opp DNS, gateway og netmask helt likt som vår netgear ruter. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Kjøre en traceroute (utenfra) og finne ut hvor det stopper? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Jeg begynte å fatte mistanke om at freenasen ikke snakket skikkelig med switchen til admin, så jeg testet noe som ikke burde ha virket. Jeg tok ned boksen og koblet den til etter vår konsumer standard netgear ruter... Satte opp port forwarding på ruteren vår, og vips så virket alt! Ikke skjønner jeg hva som er utslagsgivende her, men hipp hurra uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå