Gå til innhold

Instalering av Linux Mandrake 9.1

Anbefalte innlegg

Jeg har windows xp på maskinen men vil prøve madrake 9.1 også. Er det egentlig bare å lage en ekstra partisjon og boote linux cd'en og følge instalsjonen for å instalere mandrake. Har lyst til å ha noe på oppstarten som gjør at jeg kan velge hvilket OS jeg vil bruke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker alle NTFS :roll:

Bruker bare ReiserFS og swap jeg. Ellers så trenger du ikke overskrive bootloaderen til Windows, du kan alltids lage en diskett som du booter Linux med.

Men du kan godt legge inn LILO eller GRUB (vil faktisk anbefale dette) da disse er bedre enn windows sin bootloader og du kan alltids fjerne dem senere.

Programmet finner windows og lager det til slik at du ikke skal ha noen problemer med det :)

Lenke til kommentar

Javel, så NTFS er kanskje litt bedre for Windows brukere ;) 8)

Men tror ikke NTFS blir noe stort for Linuxbrukere... Uansett, "snart" kommer jo WinFS, Windows Future Storage.

Harddisken blir akuratt som en database da, og skal funke veldig bra til media.. Hmm, feil tråd å ta dette opp i!

Lenke til kommentar

Men tror ikke NTFS blir noe stort for Linuxbrukere... Uansett, "snart" kommer jo WinFS, Windows Future Storage.

Harddisken blir akuratt som en database da, og skal funke veldig bra til media.. Hmm, feil tråd å ta dette opp i!

WinFS blir ikke default uansett, og betyr et ganske stort ytelsestap i forhold til vanlige filsystemer.

Men man kan bli oppgitt ... Bill Gates tvinger dere? Kommer han på døren med pistol? Neivel. Ut med det (sensur) rukkelet av noe ufritt ræl, Bli Fri!

Lenke til kommentar

ja, faktisk når dere sier det så er det faktisk sant det. husker at den pc`en jeg har nå så var NTFS standard filsystem litt merkelig, men jeg liker faktisk NTFS litt jeg, det er bare på OS partisjonene mine jeg bruker NTFS resten er Fat 32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...