zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 hei. jeg lurte på hva dere synes om dette. og hva jeg bør oppgradere. jeg kjeder meg derfor skriver jeg dette. hehe. AMD thunder-bird 1,2 msi k7t turbo med raid 2x 128 sdram og 1x 256 sdram plextor 16:10:40 1x30gb wd system disk og 2x60 gb IBM raida i stripe (0) alle diskene er ata 100 med 7200 rpm Ge-Force 2 ti 450 tv-out med crystal orb og tt kjøleribber (gainward) 17 tommer skjerm fra targa. (max oppløsning 1600x1200 husker ikke hertsen i den oppløsninga! hehe... big tower 92 mm fifte 350 w poeer med 2 vifter i. soundblaster 128. 3com 10100 nettkort (kosta meg 550) globalwin 1,5 cpu vifte + noe annet stas brukbar liste... hehe Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Slik jeg kan se er det enten CPU eller skjermkort som bør oppgraderes først .. gidder ikke styre med forslag :razz: Jo! Og selvfølgelig DDR ram :smile: [ Denne Melding var redigert av: dnivie på 2002-02-07 11:17 ] Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 gforcen begynner og bli utdatert, gf4 ti 4200 (eller høyere) burde bestilles med en gang den kommer i butikkene, ellers burde du kanskje invistere i en xp med ddr... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 et eller anna ge-force kort tenker jeg.. ge-force 5 når det kommer =) har ikke råd til ge-force 4 . sparer heller =) Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Gå for en stillegående prosessorvifte (under 20DBa) Gjerne en HELT stillegående harddisk med god ytelse også; Seagate Barracuda ATA IV (helt stille) eller de nye fra WD. Støy har utrolig mye å si.. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg ville kastet ut lydkortet og kjøpt meg et Soundblaster Audigy, en rimelig oppgradering. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 ok.. den 09 mm vifta jeg har bråker mest.. men de nye ibm diskene og wd disken bråker veldig lite egentlig.. cpuen min blir 54 grader varm.. hvorfor det? det står en 1,4 ghz vifte på den. hva mobber dere lydkortet? hihi joda funker da bra det. eller? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 zandzpider; Hva VI syns om DIN pc?! Det har vel ingenting å si. Er du fornøyd med datan, eller ikke? Høres nesten mer ut som du vil ha forslag til oppgraderinger.. så hvorfor ikke bare si det rett ut? :wink: Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 ohh. hehe. kanskje jeg skulle forandra tittelen til hva bør jeg oppgradere. hihi Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hva er poenget med så mange ram brikker , kjøp deg helelr en 521 MB , så lipper du å bruke så mange slots på så lite RAM. Slik som det er nå blir neste ram oppgradering dyr, du har vel ikke uendelig med slots. Lenke til kommentar
doy4ever Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Omtrent som min! Bare at jeg har 2x 256 mb ddr sdram og 24x plextor. Mangler raid og bruker K7T266 Pro2 hovedkort. Bytter snart ut 1200 mhz thunderbird'n med noe litt heftigere og setter 1200'n inn i en gammel maskin jeg har her. Kjørte raid før, men fant ut at så mye plass får jeg aldri noen grunn til å ha. To hd. holder i massevis til meg. Stort sett ikke noe spesielt å skryte av for noen av oss.... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 poenge meg så mange brikker er at jeg hadde 2x 128 brikker fra før av.. hehe. hadde vært kjekt med uendelig med ram slotter =) Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Nei det hadde ikke vært kjekt, det er jo en grunn siden det er begrenset antall ram slotter fra før. Det har faktisk med at jo flere minnebrikker du har jo lengre tid tar det for PC'en og nyttegjøre seg av minnet, så maskinen går noe treigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå