Gå til innhold

Problemer med spill (lagre mapper)


Dejan

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ikke problemer med datamaskinen , men vet ikke hvor jeg skal spørre om hjelp og hvordan jeg kan løse problemet. Håper at det er greit at jeg spør om det her.

 

Jeg har kjøpt FM2012 og har lastet ned grafiske pakker for spillet (som bilder av spillere mm). Grafiske pakker skal gå i C:\Users\<yourname>\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2012 mappen.

 

Problemet mitt er at disse filene er veldig store og jeg har C: på en 60GB SSD disk. Min andre hardisk er på E: og har 900000GB ledig plass så jeg ønsker å lage en snarvei fra spillet til min E: slik at grafiske pakker kan lagres der.

 

Så jeg har laget E:\Users\<yourname>\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2012 mappe men spillet leser ikke denne mappen.

 

Både Steam og FM2012 er lagret på E:

 

Hvordan kan jeg lagre filene på E: slik at spillet leser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at det skal gå an å flytte hele users mappa.. men husker ikke helt hvordan man gjør det, så det må nesten noen andre svare på.

 

Men på den måten så vil jo også mine dokumenter, bilder, min musikk, osv.. bli flytta også.

 

 

Det går bra. Det ande alternativet er å fjerne SSD disken og installere windows på nytt da 60GB SSD er lite for C:

Lenke til kommentar

Hør søkt litt på google.. men ikke funnet noen direkte guide.. funnet noe om flytting av mine bilder osv.. men ikke selve users mappa..

 

Men du kan jo prøve å søke selv, kanskje du har mer flaks.. søke på f.eks "windows 7 move users folder", hvis det er Windows 7 du har.

Lenke til kommentar

Hør søkt litt på google.. men ikke funnet noen direkte guide.. funnet noe om flytting av mine bilder osv.. men ikke selve users mappa..

 

Men du kan jo prøve å søke selv, kanskje du har mer flaks.. søke på f.eks "windows 7 move users folder", hvis det er Windows 7 du har.

 

Jeg fant ut at i FM 2012 kan man på innstillingene velge hvilken folder/mappe informasjonen for spillet skal hentes fra så da har jeg endret dette til E: og alt funker som det skal.

Lenke til kommentar

Du kan ikke flytte selve brukermappa di men du kan lage nye kataloger av f.eks My Music på en annen disk og velge egenskaper på orginalmappa og linke den til den nye. Jeg husker ikke eksakt men jeg mener du kan flytte ut mer eller mindre alle undermapper i brukermappa di.

 

Nå har du jo uansett løst problemet men det kan kanskje kommer til nytte og få flyttet ut mappene fra SSD'n din.

Lenke til kommentar

Hør søkt litt på google.. men ikke funnet noen direkte guide.. funnet noe om flytting av mine bilder osv.. men ikke selve users mappa..

 

Men du kan jo prøve å søke selv, kanskje du har mer flaks.. søke på f.eks "windows 7 move users folder", hvis det er Windows 7 du har.

 

Jeg fant ut at i FM 2012 kan man på innstillingene velge hvilken folder/mappe informasjonen for spillet skal hentes fra så da har jeg endret dette til E: og alt funker som det skal.

Så bra at det løste seg...

 

900000GB

Det var da ikke ille... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...