Ludwig Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Flytt gjerne emnet om nødvendig. Jeg bygde meg en ny pc for en uke siden, og jeg har opplevd at tempraturen på komponentene har vært oppsiktsvekkende lave ved load og idle. Nesten så jeg ikke tror på det. Builden består av: - i5 2500k 3,3ghz (OC til 4,3) - Asus P8z68 hovedkort - Asus Geforce GTX 570 - 2x4 ram - Fractal design 1000w Kabinett og kjøing: - Fractal design R3 - CPU kjøling: Noctua NH-D14 CPU Kjøler - 2.stk 120mm stock vifter medfølgende kabinett - 1.stk Noctua NF-S12B ULN 120mm Vifte 2 vifter i front blåser inn, og 1 blåser ut bake. Tempraturene jeg får ved idle: Cpu: 24-26 grader celcius HK: 24-27 grader GPU: 29-31 grader Tempratur ved load ( Battlefield 3, alt ultra): CPU: 30-35 grader HK: Samme Gpu: 35-41 grader Jeg har auto-OC cpuen til 4,3ghz. Målingene er gjort med Asus sitt eget kontrollpane, samt et program som heter core temp. Skjermkortet er målt med GPU-Z. Tempraturen i rommet er 20+. For meg virker det helt hinsides at tempraturene skal være så lave, når jeg vet at mange har GPU temp på 70+. Noen som kan bekrefte/avkrefte mistanken min? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Høres veldig rart ut ja. Et GTX570 med god luftkjøleløsning ligger minimum på 60-65C under full last og CPU med den klokken burde minimum ligge på 40-45C i BF3 med den kjøleren, høyere i torturtest. Angående AI SuiteII viser nyere versjoner 10C lavere enn reell temp, noe som kan forklare tempen du ser der. Derimot bruker Coretemp å være ganske så nøyaktig. Det du kan prøve er å oppdatere BIOS da dette sannsynligvis er en sensorfeil som forhåpentligvis vil være fikset i nyere versjoner. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Kabinett og kjøing: - Fractal design R3 - CPU kjøling: Noctua NH-D14 CPU Kjøler Får du plass til det i en R3? Jeg vurderer den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå