Gå til innhold

Windows XP shutter ned hele tiden

geir35

Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert og innstallert XP Pro igjen. 3-5 min etter oppstart kommer følgende feilmelding:

The system is shutting down . This shutdown was initiated by NT Authority/System

Windows must now restart because the Remote Prosedure Call (RPC service terminated unexpectedly.

Dette er selvfølgelig utrolig frustrerende, da systemet restsrter 1 min etter feilmeldingen blir displayet. :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ble det ulovlig og anbefale et os fremfor et annet?

Punkt 3 i retningslinjene. "Hold dere til temaet i tråden." Å anbefale ett annet OS hjelper ikke på hans problem med ormen.

Forøvrig så rammer denne ormen også Win2k maskiner. Det er nivået på ditt "råd".

Lenke til kommentar

Tusen takk SofTest!!

Fant dritten og fikk fjernet den. Ormen ha klart å komme seg inn ila 2-3 par min etter jeg startet maskinen for første gang (var da koblet til nettet). Har ikke rukket å inntallere antivirusprogrammet enda, da jeg selvfølgelig har mistet alle program ved formatering av disk. Dette var skummelt..... :oops:

Lenke til kommentar
Tusen takk SofTest!!

Fant dritten og fikk fjernet den. Ormen ha klart å komme seg inn ila 2-3 par min etter jeg startet maskinen for første gang (var da koblet til nettet). Har ikke rukket å inntallere antivirusprogrammet enda, da jeg selvfølgelig har mistet alle program ved formatering av disk. Dette var skummelt..... :oops:

Har hatt nøyaktig det samme problemet med 20 maskiner på jobben de siste dagene! Fikk skrevet ned teksten i feilmeldingen, og etter et kjapt søk fant vi ut gjennom Norton og MS support database hva som var problemet!

Som en tommelfingerregel etter formatering og nyinstallasjon av Windows legger jeg alltid inn Norton AV først!

Lenke til kommentar
Må si at det kommer svært lite konstruktive innlegg i denne tråden......

du har så rett :) La meg komme med en løsning.

Drep mblast prossessen. (tryk ctrl-alt-del og velg prosess tabben)

Gå til http://www.microsoft.com/technet/treeview/...in/MS03-026.asp

Last ned og installer patchen til ditt OS.

Så sletter du filen mblast.exe som ligger i windowssystem32 katalogen.

Da er tingen borte. For å forhindre at den eller lignende ting kommer igjen kan du installere en firewall. Det ligger en gratis firewall på www.zonealarm.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...