Gå til innhold

fasaden rundt spillkjøp?


  

44 stemmer

  1. 1. ca hvor stor % av de spillene du har spilt opp igjennom har vært ulovlig nedlastet?

    • ingen
      5
    • 1-10%
      12
    • 10-20%
      12
    • 20-40%
      5
    • 40-60%
      3
    • 60-80%
      5
    • 80-99%
      2
    • absolutt alle
      0
  2. 2. hvor mange spill som du har <<anskaffett>> dette året har vært ulovlig nedlastet (fra og med 1.januar 2011)

    • ingen
      25
    • 1-10%
      10
    • 10-20%
      1
    • 20-40%
      2
    • 40-60%
      1
    • 60-80%
      3
    • 80-99%
      2
    • absolutt alle
      0
  3. 3. ca hvor stor % av de spillene du har spilt opp igjennom har vært ulovlig nedlastet? (men denne gangen se bort ifra de som er online!!)

    • ingen
      8
    • 1-10%
      12
    • 10-20%
      8
    • 20-40%
      6
    • 40-60%
      4
    • 60-80%
      2
    • 80-99%
      4
    • absolutt alle
      0


Anbefalte innlegg

hei, merker meg at hver gang folk snakker om "leter etter spill" eller lignende, er det alltid snakk om "kjøp" ordet nedlast (ulovlig selvsagt) er virkelig tabu, jeg lurer på hvorfor? personlig gir dette meg alusjoner til et kristent samfunn hvor kvinnene ligger rundt men alle fornekter dette ved å tie.

 

derfor er jeg litt spent: er det faktisk slik at majoriteten her på diskusjon.no kjøper sin største prosent av spill? eller er denne fasaden pådrevet at en viss "elite" sammenslått med en fasistisk tolkning av forumets "guidelines".

 

legger derfor til en avstemming her, av ren nysgjerrighet, dere må gjerne kritisere mitt emne/diskutere om det er ønskelig også :)

 

burde adde at dette gjelder pc-spill.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt så gammel at de få spillene jeg har tid til å spille kjøper jeg. Siste spillet lasta ned ulovlig lurer jeg på om var første Call of duty, 2003 eller noe rundt der. Husker også jeg var stor på å skaffe meg piratkopierte spill under "diskettiden", men det har jo lite å gjøre med denne undersøkelsen da dette gjaldt nedlasting.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt så gammel at de få spillene jeg har tid til å spille kjøper jeg.

Det her begynner å bli en ganske vanlig historie. Naturligvis er det mange som fortsatt laster ned ulovlig, men tror nok det ofte da gjelder folk (gjerne yngre) som rett og slett ikke har ressurser nok til å kjøpe mange spill. Ellers så tror jeg også tilgjengeligheten har skapt store forandringer. Med ting som Steam, større satsning på spill fra store kjeder og faktiske egne spill-butikker så har det blitt enklere for folk å være "lovlydige" :p

 

Tror nok at selv om utgiverne fortsatt elsker å skrike om ulovlig pirat-kopiering så er jeg ganske sikker på at andelen folk som betaler for spilla sine har økt ganske kraftig de siste åra.

Lenke til kommentar

Jeg ser på spillene fra bukten som en demo. Liker jeg demoen, kjøper jeg spillet. Hvis ikke sletter jeg demoen...

Ja, du som meg.

Vel og merke kan det ta noen år med testing, slik at jeg er sikker på at jeg liker spillet godt nok til å kjøpe det, og det i tillegg har gått kraftig ned i pris. :p

 

Er likevel ikke mange spill jeg laster ned i disse dager. Det siste var vel Angry Birds til PC. :p

Lenke til kommentar

hei, merker meg at hver gang folk snakker om "leter etter spill" eller lignende, er det alltid snakk om "kjøp" ordet nedlast (ulovlig selvsagt) er virkelig tabu, jeg lurer på hvorfor? personlig gir dette meg alusjoner til et kristent samfunn hvor kvinnene ligger rundt men alle fornekter dette ved å tie.

 

derfor er jeg litt spent: er det faktisk slik at majoriteten her på diskusjon.no kjøper sin største prosent av spill? eller er denne fasaden pådrevet at en viss "elite" sammenslått med en fasistisk tolkning av forumets "guidelines".

 

legger derfor til en avstemming her, av ren nysgjerrighet, dere må gjerne kritisere mitt emne/diskutere om det er ønskelig også :)

 

burde adde at dette gjelder pc-spill.

 

Tja, har lastet ned ett par som jeg har likt og ikke kjøpt i ettertid. Til min store skam. Har ikke og gidder ikke å gå over prosenten, men det er nok nede i 10-20%, men som en annen nevnte, jeg bruker gjerne mye mer tid på de jeg kjøper.

 

Syns også du ikke framstår i nærheten av å være nøytral ved å kalle det å være greie å og forstå norsk fasistisk. Bruk ord du forstår. Det er regler som er der av en grunn, diskusjon.no skal ikke være en diskusjons forum på hvordan å bryte loven. Kan godt ta fram endel eksempel men tror svært få hadde satt pris på det.

 

Illusjon? Vi er rike, har råd til det og vil støtte en bransje som gir oss ett underholdningsmedium vi elsker. LES: Nordmenn er rik generelt sett, tenker ikke på prima bil, villa osv.

 

Søtt at de som er lovlydig er en elite, da har man virkelig kastet anstendigheten sin i gjørma.

 

Prøv å framstå som mer nøytral neste gang, men hadde vært spennende å se hva andre her sier. Som sagt, har lastet ned og ikke kjøpt i ettertid og det kommer nok til å skje igjen, men jeg prøver å unngå det så sant jeg føler spillet er verd pengene.

Lenke til kommentar

Når jeg først ble intressert i spill var det mye crack som var ut å gikk, lasta de ikke ned men rett og slett kopierte de fra venner osv, tror dette var mye mere utbredt på 80 tallet med hovedfokus på 64 og Amiga og i den perioden var man ikke så gammel att det gjorde noe så kjøpe spill hørte med til sjeldenheten.

 

Midten av nittitallet da jeg for alvor begynte med PC spill var det i hovedsak strategi og football manager det gikk i og disse ble handlet inn og samtidig kom konsollene inn i bildet og kjøpte mye spill på disse i hovedsak genre som jeg ikke spilte på PC og det er en trend som er i dag for meg. Kjøper alle spill om dagen både til PC og konsollene og piratkopiering/nedlasting er ikke ett tema for min del.

Lenke til kommentar

Jeg stemte 80-99%, da 80-99% av spillene jeg prøver ikke er ikke verdt å betale for. De spilles i én time eller to, før de aldri røres igjen. Av og til treffer jeg på et bra spill, og da kjøper jeg det i butikken så jeg har en fysisk kopi. Dagens spillindustri pumper ut ræva spill etter ræva spill, så jeg ser meg nødt til å teste de før jeg slenger femhundrelappen på disken.

 

De fortjener rett og slett ikke penger på å slenge nye skins på spillet de kom med i fjor, for så å kalle det noe annet.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...