Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

seint ute) Pubertet Gutt 14-15 (fett mengde)

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 14 år blir 15 om 2 måneder, jeg har hår på balla (men ikke alt for mye) har hatt det kanskje ett halvt år til et år nå) og har merket at jeg har startet og få litt hår under armene de siste dagene, jeg veier ca 40 kg ;/ og er 1.60 høy og vill si at jeg er ganske tynn ;O føler at jeg er seint ute i puberteten, jeg er ikke helt sikker men. jeg har hørt at du må ha så og så mye fett for at puberteten kan starte, er det noen som har noen tips for og bli "feitere"? også lurer jeg på ca hvor lang tid det kan ta før penisen min blir stor ikke bare sånn baby penis.. tar det kanskje 1 år før den blir stor eller kan da plutselig skje på 2 måneder?

jeg bryr meg ikke hvor mye hår jeg har her og der, men vill det ta lang tid før penisen vokser?

jeg har ikke kommet i stemmeskifte er jeg ganske sikker på..

Gutt 14-15

Postet av anonym: d49e456b907748031a550c9c8cafa963

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid like gøy å være "den siste i klassen, med hår på tissetassen" som det så fint heter i en sang jeg har hørt.

Men det er ganske normalt å være ganske tynn i den alderen, og hvis du spiser sunt bør det ikke være noe som hindrer puberteten å gå som den skal.

Fant noen ting på Google:

http://www.sinnetshelse.no/artikler/gutters_pubertet.htm

http://www.ung.no/pubertet/2474_Sant_og_usant_om_puberteten.html

Det kan være stor forskjell i tid på når klassens første kommer i puberteten, og klassens siste.

Jeg er ikke lege, og mine svar om helse er ikke mer enn velment synsing.

Mistenker du noe galt, kan du f.eks. spørre helsesøster.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg er en gutt på 14 år blir 15 om 2 måneder, jeg har hår på balla (men ikke alt for mye) har hatt det kanskje ett halvt år til et år nå) og har merket at jeg har startet og få litt hår under armene de siste dagene, jeg veier ca 40 kg ;/ og er 1.60 høy og vill si at jeg er ganske tynn ;O føler at jeg er seint ute i puberteten, jeg er ikke helt sikker men. jeg har hørt at du må ha så og så mye fett for at puberteten kan starte, er det noen som har noen tips for og bli "feitere"? også lurer jeg på ca hvor lang tid det kan ta før penisen min blir stor ikke bare sånn baby penis.. tar det kanskje 1 år før den blir stor eller kan da plutselig skje på 2 måneder?

jeg bryr meg ikke hvor mye hår jeg har her og der, men vill det ta lang tid før penisen vokser?

jeg har ikke kommet i stemmeskifte er jeg ganske sikker på..

Gutt 14-15

Postet av anonym: d49e456b907748031a550c9c8cafa963

Ikke bekymre deg, du kommer til å utvikle deg, det er bare et tidsspørsmål. Jeg var sjøl sent ute og hang etter fysisk på "alle" områder. Da jeg var 15 var jeg faktisk mindre enn deg, 152 cm lang, "dårlig utstyrt" og hadde typisk barnestemme. Halvannen år senere var jeg plutselig 170 cm og bedre utstyrt. Sen pubertet er ikke så uvanlig, det kommer til å ordne seg skal du se....

Endret av OAB1966
Lenke til kommentar

Jeg er ingen lege, men basert på meg selv, vil jeg ikke tro du er sent ute foreløpig. Du tror kanskje det er kjempestas med stort utstyr, men det er faktisk veldig upraktisk, for eksempel når man sitter på do og den slepes rundt på innsida av toalettskåla.

Føler du likevel at du er mye mindre utstyrt enn klassekameratene dine og får kommentarer på det, så kan du alltids fleipe det bort. Som en venn av meg sa, "den er kanskje ikke så lang, men den er jævla tynn!"

Du kan trøste deg med at du er langt fra den eneste 14-åringen som tenker mye på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...