Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) det vet jeg, tja, det kommer helt ann på hva du mener er høy FPS. jeg har ikke testet dette selv, men har lest opp og ned fordi jeg også er på utkikk etter nytt grafikkort. Men sånn det ser ut for meg vil ultra absolutt være spillbart med et 580 men jeg har ikke funnet noe god info om akkurat hvor mange FPS og med hvilke AA instillinger, og det kommer selvfølgelig igjen an på oppløsning osv også. Ah ok. Altså, med 460 kjører jeg spill helt ok. Med tanke på oppdatering til 580 må jo det være et ganske bra resultat? Jeg har på vertical sync, så den er stabilt på 60. Men den kan jo droppe der det er mest detaljer, derfor leter jeg etter et nytt grafikkkort som lar det holde stabilt hele tiden. (nesten ihvertfall). Har 1920 x 1080 oppløsning. Det jeg er usikker på er om jeg skal kjøpe 580 eller 560 ti + ssd. Edit: Glemte noen ord Endret 2. november 2011 av Slettet-Irb8P5GEaM Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 for å forklare det litt enklere du kan tenke på 460 som et 560 som bruker mye strøm. rent ytelsesmessig er de veldig like.TI er litt kjappere, men langt fra nok til at jeg ville oppgradert til det (det har utrolig lite for seg) Jeg sier ikke at ikke 580 vil gi et "ganske godt resultat" men at mange skriver at 1 580 ikke klarer alt på maks med et akseptabelt antall fps. Kan godt hende at de som skriver det har et høyere krav til antall FPS enn det du har, men det blir vanskelig for meg å avgjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 for å forklare det litt enklere du kan tenke på 460 som et 560 som bruker mye strøm. rent ytelsesmessig er de veldig like.TI er litt kjappere, men langt fra nok til at jeg ville oppgradert til det (det har utrolig lite for seg) Jeg sier ikke at ikke 580 vil gi et "ganske godt resultat" men at mange skriver at 1 580 ikke klarer alt på maks med et akseptabelt antall fps. Kan godt hende at de som skriver det har et høyere krav til antall FPS enn det du har, men det blir vanskelig for meg å avgjøre. Takker for svar! Blir nok en 580! Hvis jeg har råd, blir det eventuelt en SSD og, men dette er lite sannsynlig med tanke på at jeg må opp i rundt 6 tusen. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 SSD Hvilken som helst, går vel ikke såå mye på fps, men maskinen kommer til å bli mye raskere overall (Kjøp en disk på rundt 100gb, f. eks. Corsair SSD Force Series™ GT 90GB til 1299, installer Windows/Linux og spilla du bruker mest på denne, og ha resten av programvare og filer på den andre disken 90GB SSD, til en som spiller? Formatert kapasitet vil være rundt 85GB.. 20GB til windows, 20 til BF3, 20 til SC2, og 5-15GB til diverse programmer. Da har man 15GB~ igjen. Ville sagt 120GB som absolutt minimum, og 160 for å være bittelitt fremtidsrettet, og 240 om du har penger. Agility3 240gb får man jo til 2300kr~. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Selv har jeg en 128 GB SSD, og det har blitt til at jeg har installert alle spill på en vanlig platedisk, rett og slett fordi 128 GB fort blir litt lite. Spillene mine tar alene opp nær 100 GB lagringsplass, og så kommer OS og annen programvare i tillegg. Det eneste en SSD tilfører er raskere lastetider, som er greit i og for seg, men det koster nok mer enn det smaker når mange nyere spill uansett må vente til samtlige spillere er ferdige å laste (ved multiplayer) før spillet starter. Til spill er det langt bedre å legge pengene i bedre skjermkort fremfor SSD. SSD er en fin oppgradering, men gir deg ikke nevneverdig bedre brukeropplevelse for spilling spesifikt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Selv har jeg en 128 GB SSD, og det har blitt til at jeg har installert alle spill på en vanlig platedisk, rett og slett fordi 128 GB fort blir litt lite. Spillene mine tar alene opp nær 100 GB lagringsplass, og så kommer OS og annen programvare i tillegg. Det eneste en SSD tilfører er raskere lastetider, som er greit i og for seg, men det koster nok mer enn det smaker når mange nyere spill uansett må vente til samtlige spillere er ferdige å laste (ved multiplayer) før spillet starter. Til spill er det langt bedre å legge pengene i bedre skjermkort fremfor SSD. SSD er en fin oppgradering, men gir deg ikke nevneverdig bedre brukeropplevelse for spilling spesifikt. Takk for svar! Blir nok å kjøpe et dyrt skjermkort istedenfor et litt rimeligere skjermkort + ny SSD. Blir nok en ny SSD i fremtiden, men ikke med en gang. Edit: Ordfeil Endret 2. november 2011 av Slettet-Irb8P5GEaM Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 SSD Hvilken som helst, går vel ikke såå mye på fps, men maskinen kommer til å bli mye raskere overall (Kjøp en disk på rundt 100gb, f. eks. Corsair SSD Force Series™ GT 90GB til 1299, installer Windows/Linux og spilla du bruker mest på denne, og ha resten av programvare og filer på den andre disken 90GB SSD, til en som spiller? Formatert kapasitet vil være rundt 85GB.. 20GB til windows, 20 til BF3, 20 til SC2, og 5-15GB til diverse programmer. Da har man 15GB~ igjen. Ville sagt 120GB som absolutt minimum, og 160 for å være bittelitt fremtidsrettet, og 240 om du har penger. Agility3 240gb får man jo til 2300kr~. Du kan få alt om du har penger, nå hadde ikke jeg noen ide om hva han ville bruke av penger, så fant en som var helt grei med tanke på pris og størrelse. Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tja, Hvorfor ikke gå for en Twin Frozr III GTX 570 + SSD? Du kan klokke 570en til nesten det samme som en stock 580 og fortsatt holde den kjølig under spill Her er forresten nyeste firmwaren til SSDen. Lenke til kommentar
reneraymond Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Jeg har et Gigabyte geforce gtx 580 soc. Har ikke målt fps i BF3, men er meget god flyt med ultra innstillinger Leste at et standard GTX 580 hadde 38-48 fps, med det kjører på 772MHz mens gigabyte sin versjon har 850MHz. Så jeg har vel 45 - 55 eller noe, godt nok etter min mening i5 2500k 8GB corsair vengance 1600MHz Asus P8Z68 V-PRO OZC 3 series 120GB SSD Endret 10. november 2011 av reneraymond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå