Errae Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 jeg fulgte http://xchat.org/compiling.html og installerte x-chat i home/errae/xchat er det noe mer jeg trenger for å få xchat til å fungere ? fungerer ikke )= jeg lastet ned -> http://sourceforge.net/project/showfiles.p...hp?group_id=239 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Og hva mener herren med "funker ikke"? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvorfor installerte du den ikke bare i /usr/? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 kan ta å fjerne xchat å legge den i /usr (= hehe ' åpner "kjør program" å skriver xchat så åpner xchat seg ikke )= ( fungerer hos en venn som også har mdk ) Lenke til kommentar
Errae Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 men vil det da funke viss den ligg i den mappen ? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 kan ta å fjerne xchat å legge den i /usr (= hehe' åpner "kjør program" å skriver xchat så åpner xchat seg ikke )= ( fungerer hos en venn som også har mdk ) Et program må selvfølgelig ligge i path'en for at det skal kunne startes på denne måten. Sjekk 'echo $PATH'. Så lenge det er ditt eget system (eller du ihvertfall har root-tilgang) er det normalt greiest å installere programmer globalt, dvs i /usr eller /usr/local Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 kan vel skrive: shell>$ /home/errata/xchat/xchat Eller noe i den duren, så starter du det.. Ellers så kan du jo bare legge /home/errata/xchat/ i $PATH Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hadde ikke du Red Hat? Legg nå bare inn xchat-pakken som følger med Red Hat da vel. 'apt-get install xchat' om du har apt, eller 'up2date xchat' ellers. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 herregud... urpmi xchat Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 herregud... urpmi xchat Red Hat har ikke urpmi. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 herregud... urpmi xchat Red Hat har ikke urpmi. Han har mandrake. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 herregud... urpmi xchat Red Hat har ikke urpmi. Han har mandrake. Mandrake er basert på redhat. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Men det lages allikevel rpm'er spesielt for mandrake.... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hadde ikke du Red Hat? Legg nå bare inn xchat-pakken som følger med Red Hat da vel. 'apt-get install xchat' om du har apt, eller 'up2date xchat' ellers. bytta til Mandrake isteden, tok 5 min mindre å starte opp ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå