ThaHoward Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Er facebook arrangementet #Protect our ladies! OSLOVE! seriøst? Hva synes dere om dette arrangementet? Personlig synes jeg at det er utrolig merkelig og creepy på éngang. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal si.. Aner ikke hvor jeg skal poste dette, satser på at det er på riktig sted Dette står det på facebook siden btw: Gutter vi trenger å steppe opp og beskytte våre jenter i denne byen. ikke la noen gå alene hjem fra byen. Sjekk alltid at de kommer seg trygt hjem. Det vi har lest og hørt om de siste ukene er uakseptabelt, så inviter så mange som overhode mulig! Ingen skal trenge å føle seg utrygg i VÅR by! Så: Do the right thing! Det er sikkert mange jenter der ute som kanskje ikke liker tanken på at en fremmed følger dem hjem. For å gjøre dem trygge på at vi er der kun for å hjelpe kan det være greit å be dem å ta et bilde av ID'en(til den som følger dem hjem) . sende den videre til en en nær venn eller familie. slik at de vet hvem du er Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Faen a, for ei ordning... Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Kan like gjerne kjøpe meg en uniform og patruljere rundt i Oslos gater Endret 30. oktober 2011 av slettet II 3 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Må si jeg nesten ble litt lettet da jeg leste hva dette var, etter navnet på gruppa forventa jeg nesten en lynsjemobb som skulle ta alle innvandrere som er ute om natta 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er skrittet før borgervern. Hvis politikere og myndigheter ikke får bukt med faenskapet som pågår så forundrer det meg ikke om noen kommer til å ta dette i egne hender etterhvert. 4 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er jo hvert bidige år den samme saken om at det er hundrevis av nyutdannede politifolk som ikke får seg jobb (muligens fordi de nekter å jobbe nord for Ring 3, men det er en annen sak). Politiet er jo også den store vinneren etter statsbudsjettet, så hvorfor ikke bruke litt av de pengene på å lønne disse nyutdannede snutene? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Med tanke på at de frivillige er villig til å overgi full ID til de som de eksorterer, så er det vel greit nok. Tenkte det samme som noen overfor meg: Overskriften virker mye verre enn den faktiske saken. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Lurer på hvor oppfordringene til jentene om å følge gutta hjemm for å hindre at de blir utsatt for vold er jeg. Det er jo tross allt gutta som er suverent mest utsatt for vold: Og hvor er medieoppmerksomheten omkring alle menna som blir utsatt for vold? Hvor er kommisjonene for vold mot menn? Hvor er tilltakene fra politikere og politi for vold mot menn? Hvor er krisesenterene og mottakene for voldsutsatte menn? Hvor er de gratis selvforsvar kursene kunn for menn? Endret 4. november 2011 av flesvik 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hvorfor blir feministene ampre når noen foreslår at jenter bør ta noen forhåndsregler? Hver gang setter de seg på bakbeina og drar den med at det ikke er jentene som skal tilpasse seg, men myndighetene som må rydde opp. Det er forsåvidt riktig i et langt løp, men når man har den situasjonen som er, bør det vel være lov å oppfordre til å bruke hodet littegrann? Jeg sammenligner det med rådene man ofte får gjennom reise/turist brosjyrer om en del destinasjoner rundt omkring. Står det f.eks. unngå å ha på masse gullsmykker, bunke med pengeseddler løst lomma, vifte med penger, eller kamera på magen & typisk turist-look, ja så følger man det. Man gjør liksom ikke som feministene, nekte plent å høre på gode råd og sprade rundt "for det er min fulle rett" 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hvorfor blir feministene ampre når noen foreslår at jenter bør ta noen forhåndsregler? Hver gang setter de seg på bakbeina og drar den med at det ikke er jentene som skal tilpasse seg, men myndighetene som må rydde opp. Det er forsåvidt riktig i et langt løp, men når man har den situasjonen som er, bør det vel være lov å oppfordre til å bruke hodet littegrann? Jeg sammenligner det med rådene man ofte får gjennom reise/turist brosjyrer om en del destinasjoner rundt omkring. Står det f.eks. unngå å ha på masse gullsmykker, bunke med pengeseddler løst lomma, vifte med penger, eller kamera på magen & typisk turist-look, ja så følger man det. Man gjør liksom ikke som feministene, nekte plent å høre på gode råd og sprade rundt "for det er min fulle rett" Det er noe helt annet å slå en kvinne ned og volta henne og å stjele lommeboka eller pengene til en stakkars faen i parken Mr.M. Har hørt denne sammenligningen en del ganger og selv om man sikkert i prinsippet kan si at det er dumt å la ting ligge åpent eller bære ting synlig. Det at man har akseptert at man ikke kan gjøre ditt og datt fordi man kan bli ranet er jo ett tydelig tegn på at man allerede har blitt et slumsamfunn som har gitt fullstendig opp. Man har akseptert at man ikke lenger kan være fri og tar heller forehåndsregler. man kan si at det er min feil at jeg blir voldtatt fordi jeg ikke rakk bussen eller hadde penger til taxi ? Skal vi følge denne logikken burde jeg kunne skyte hvem som helst på gata fordi de går der og jeg kan skyte på dem. ALLE er et potensielt offer om vi lar denne form for logikk ta overhånd. Det er faktisk mye man kan gjøre for å få bukt med dette problemet, men det vil man ikke gjøre fordi man er noen veikinger... 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Ja, man har rett til å kunne ferdes slik man vil uten å bli voldtatt. Du har rett til å gå gjennom slottsparken, sveiseblind og i avslørende klær midt på natten. Men er det lurt? Poenget er ikke at det er jentas skyld om hun blir voldtatt, det er det selvfølgelig ikke. Men er hun litt smart så tar hun ett minimum av forholdsregler, akuratt slik en fornuftig gutt gjør når han er på byen. Det handler ikke om å akseptere situasjonen, for det gjør jeg på ingen måte. Jeg mener mye mer bør gjøres. Men når det er såppas utrygt så mener jeg du har en plikt, ovenfor deg selv, til å gjøre ett minimum for din egen sikkerhet. Ja, du har din rett, men det bryr ikke voldtektsmannen seg om. 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hvorfor blir feministene ampre når noen foreslår at jenter bør ta noen forhåndsregler? Trenger ikke være feminist for å mene at kvinner ikke burde tvinges til å gå i burka eller niqab. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hvorfor blir feministene ampre når noen foreslår at jenter bør ta noen forhåndsregler? Trenger ikke være feminist for å mene at kvinner ikke burde tvinges til å gå i burka eller niqab. Goddagmann økseskaft? Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det finnes ingen måte en kvinne kan kle seg på som legitimerer voldtekt. Holdninger til det motsatte er noe man gjerne ser hos uhyre konservative islamister. Å hevde at kvinner skal oppføre seg eller kle seg på en viss måte for ikke å bli voldtatt, er ekvivalenten til å tvinge kvinner til å kle seg i burka og niqab. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det finnes ingen måte en kvinne kan kle seg på som legitimerer voldtekt. Holdninger til det motsatte er noe man gjerne ser hos uhyre konservative islamister. Å hevde at kvinner skal oppføre seg eller kle seg på en viss måte for ikke å bli voldtatt, er ekvivalenten til å tvinge kvinner til å kle seg i burka og niqab. Jeg snakker ikke om å legitimere voldtekt, selvfølgelig er det aldri jentas skyld. Men vet du faren for å bli voldtatt er stor så er det lov å ta forholdsregler. Er en hårfin grense mellom å være prinsippfast og dum... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det finnes ingen måte en kvinne kan kle seg på som legitimerer voldtekt. Holdninger til det motsatte er noe man gjerne ser hos uhyre konservative islamister. Å hevde at kvinner skal oppføre seg eller kle seg på en viss måte for ikke å bli voldtatt, er ekvivalenten til å tvinge kvinner til å kle seg i burka og niqab. Det finnes ingen oppførsel som legitimerer ran eller vold. Så å hevde at menn ikke skal drikke seg blackout drita og vifte rundt seg med penger og dyre ting og være frekk ovenfor kriminelle ungdummsgjenger på byen for å unngå å ble ranet eller banket opp ute på byen, er ekvivalent med å henrette alle menn som nyter alkohol eller tjener penger......... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvorfor blir feministene ampre når noen foreslår at jenter bør ta noen forhåndsregler? Trenger ikke være feminist for å mene at kvinner ikke burde tvinges til å gå i burka eller niqab. Jeg vet ikke jeg, hadde vært uhyre praktisk om noen av dem gjorde det. Hadde jeg sluppet å være bekymra for at noen sku antaste søstrene mine om ikke annet. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Selvfølgelig helt umulig å voldta noen i burka. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg ser på det som en mindre sjanse. Hovedsaklig fordi søstrene mine da ville holdt seg hjemme. 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Foreslår at dere som er så bekymret for kvinners utseende osv. kutter av dere testiklene, så lever dere i gjennomsnitt 13 år lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå