Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møtte jente, veien videre

Anbefalte innlegg

Har gått på en del dater i det siste, og har ikke kjent en så veldig stor trang til å møte personen igjen. Inntil i dag. En jente tok kontakt med meg via en datingside tidligere i uka, og vi har sendt et par meldinger. Hun fortalte at hun skulle til Oslo, og det ble til at vi møttes før hun skulle hjem igjen. Hun bor nemlig et godt stykke unna Oslo, og skulle kjøre hjem. Vi pratet sammen i 2 timer, og praten gikk veldig lett. Fikk et ganske godt inntrykk av henne, og kunne gjerne tenke meg å møte henne igjen. Hun er ikke hjemme før i kveld, så jeg tenkte å sende henne en SMS ala dette:

"Hei. Håper du er vel hjemme nå. Det var veldig koselig å møte deg i dag, og håper det ikke er siste gangen vi møtes."

Da er spørsmålet: er det kanskje for tidlig, eller er det nettopp nå jeg bør sende melding? Vil ikke virke for desperat, men jeg vil ikke virke overlegen heller.

Postet av anonym: ea09b023347b08db937d526b8e9bd6db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent et par dager du. Gjør henne usikker.

Send noe som gjør at henne ler. Kanskje noe internt?

Av egen erfaring sendte jeg engang denne meldingen "Hei! Flyet vårt går om 3 timer, håper du har pakket alt du trenger. Snakkes ;)"

Bakgrunnen for dette var at vi begge to fant ut at favoritt reisemålet vårt er Paris.

Fikk noe sånt som "Eh Hei! Jasså? Skal ikke heller droppe flyturen og møtes hos meg i stedet om 3 timer ;) "

Nå var jeg heldig og fikk et direkte tilbud om å møtes med en gang, ikke alltid det skjer. Men hvis henne ikke tar det som en liten spøk, og reagerer som om du var en gæren stalker, da burde du bare droppe henne.

PS: Sier ikke at du skal bruke eksempelet, men du ser hvor jeg vil henn? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dropp regler, gamle tradisjoner og sjekketriks som f.eks å gjøre henne usikker. Hvorfor i all verden skal du la henne bli usikker på både seg selv eller deg?

Send henne et svar og si " godt du sier det for jeg hadde håpt du ville være med ut på en kaffe på tirsdag" eller " hadde håpt du ville være med ut å spise til helgen" og avslutt med å ønske henne god natt og et smilefjes. Kort og enkelt. Dersom hun bor for langt unna til at dette er realistisk ville jeg bare svart " jeg håper virkelig jeg ser deg igjen snart" og avslutter med å ønske god natt.

Endret av FredrikV.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dropp regler, gamle tradisjoner og sjekketriks som f.eks å gjøre henne usikker. Hvorfor i all verden skal du la henne bli usikker på både seg selv eller deg?

Send henne et svar og si " godt du sier det for jeg hadde håpt du ville være med ut på en kaffe på tirsdag" eller " hadde håpt du ville være med ut å spise til helgen" og avslutt med å ønske henne god natt og et smilefjes. Kort og enkelt. Dersom hun bor for langt unna til at dette er realistisk ville jeg bare svart " jeg håper virkelig jeg ser deg igjen snart" og avslutter med å ønske god natt.

Hvorfor? Jo mer usikker henne er på seg selv ovenfor deg, jo mer har du kontrollen. Simple math :)

Men må trå varsomt, hvis du presser ned en som allerede har utrolig dårlig selvtillit, gjør du det bare verre for deg selv. Men sånt plukker man opp ganske tidlig.

Men on-topic: Hvis du vil være søt og snill, så funker den meldinga du foreslo. Men det gjør deg ikke så veldig interessant. Nå vet ikke jeg hvordan du framstod på "daten". Men humor, "litt badass attitude", og noen fine replikker får deg en laaang vei :)

Men TS: Let us know hva du skrev, og hva svaret ble tilbake. Så kan vi hjelpe deg med å tolke situasjonen ;)

Lenke til kommentar

TS her.

Sendte melding til henne i går. Det gikk ikke så lang tid før jeg fikk svar:

"hei. har akkurat kommet hjem til senga. var koselig i dag ja :) god natt :)"

Okey, var vel ikke helt i hundre av den meldingen. Hun hadde det koselig, i hvert fall. Nå får vi se hvordan det går. Jeg skal i hvert fall ikke sende flere meldinger, nå er i hvert fall ballen hos henne.

Lenke til kommentar

Sorry for å si dette, men du har gitt fra deg ledelsen til henne. Hu styrer showet nå. Du sendte en litt "desperat melding", om at dere burde treffes igjen.

Om gnisten er borte for hennes del, kan godt være. Men det betyr ikke at vi gir opp ;)

Nå venter du 2 dager før neste melding blir sendt. Denne gangen må du step up ur game på meldingen. Mr.Nice guy meldinger kommer man sjeldent langt med. Finn på noe morsomt! Send en helt random melding til henne.

Jeg sendte en gang denne meldingen "Hei! Jeg er ute å jakter på dinosaurer, og jeg lurer på om du har sett noen?" Dette ble besvart med "hehe! Nei må nok skuffe deg der, men si ifra hvis du ser noen!" Da har du samtalen gående. Ikke spør om å finne på noe. Dette må du vente med en stund. Gjør henne litt usikker, og kanskje om 1 ukes tid kan du få det fram. Men da må det være en del av settingen, ikke bare en random "Hei! Du vil ikke kanskje finne på noe til uken:) " = Turn off.

En annen som jeg har brukt er "Hei! Jeg prøver å plukke opp søte småjenter i bilen min, hva tror du de liker best av Godt og Blandet eller Seigmenn?" Okei, den er kanskje litt drøy for noen, men da må man kjenne litt på hvordan type jente man har å gjøre med. "Fikk tilbake som svar at småjenter ofte like seigmenn. Så da satt jeg meg i bilen, kjøre opp til huset hennes og la en pose seigmenn utenfor døren. Sendte så melding om at henne burde gå ut en tur. Fikk en lang og morsom melding tilbake og henne viste tydelig at henne var interessert. Jeg vet at det siste eksempelet ikke fungerer for deg, med tanke på avstand. Men prøver bare å få fram poenget med sms flørting.

Lenke til kommentar

Nei, nå er ballen hos henne, det vet jeg. Kommer ikke til å sende melding før jeg hører noe fra henne. Sist var det hun som foreslo at vi skulle møtes, og det var som sagt hun som kontaktet meg i første omgang. Jeg var som sagt på en annen date der jeg i utgangspunktet ikke var så veldig interessert, men sendte en melding for høflighetens skyld. Da sendte vi litt meldinger fram og tilbake, og plutselig foreslo hun at hun ville møte meg igjen (ikke hun jeg nå prate om, altså.

Det kan nok godt være at jeg ikke hører mer fra henne, fikk som sagt ikke noen god følelse av den meldingen jeg fikk. I så fall får jeg bare skrive det på tabbekvoten og ta det med meg videre. Hater dette spillet.

Lenke til kommentar

Blir litt forvirret. Er du interessert i å møte henne igjen? Er du interesser i å møte henne, men kun hvis henne spør? (for da kommer vi innp å selvtillitsbygging, noe som er ganske greit i og for seg.)

Du kan ikke hate et spill du ikke helt er med på. Virker ganske halvhjertet fra din side.

Du har ganske rett med den ikke noe god følelse angående siste melding, men hvis du vil møte henne igjen, er ikke toget gått enda.

Så hvor vil du egentlig med dette? Kanskje jeg som er litt småtrøtt etter en lang nattvakt, som ikke helt forstår hva du skriver hehe :)

Lenke til kommentar

Noen jenter som har noen synspunkter på dette?

Forøvrig ser det ganske mørkt ut nå. Hørte ingenting i går, og så langt i dag har jeg ikke fått noen meldinger.

Tja, du har ingenting å tape på å sende ei melding til? :) Svarer hun ikke så vet du i alle fall hvor skapet står. Jeg kan synes det er vanskelig å ta initiativ til meldinger til å begynne med, og da ville det hjulpet meg i gang hvis den andre parten viste interesse. Det usikkerhetsgreiene er bare fjås, og hadde noen jeg nettopp hadde møtt lekt seg hard to get hadde jeg bare droppet hele greia.

Lenke til kommentar

Noen jenter som har noen synspunkter på dette?

Forøvrig ser det ganske mørkt ut nå. Hørte ingenting i går, og så langt i dag har jeg ikke fått noen meldinger.

Tja, du har ingenting å tape på å sende ei melding til? :) Svarer hun ikke så vet du i alle fall hvor skapet står. Jeg kan synes det er vanskelig å ta initiativ til meldinger til å begynne med, og da ville det hjulpet meg i gang hvis den andre parten viste interesse. Det usikkerhetsgreiene er bare fjås, og hadde noen jeg nettopp hadde møtt lekt seg hard to get hadde jeg bare droppet hele greia.

Fjås? Det er nøkkelen til sjekking. Men tingen er ikke å leke hard to get. TIngen er å være interessant, mystisk og morsom på en gang. Ikke si at du ikke hadde blitt litt nysgjerrig på en sånn gutt? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...