Gå til innhold

Tv'en tar ikke imot s-video signal. Noen måter å lure tv'en?

Gunde^

Anbefalte innlegg

Vel, har akkurat fått meg en s-video-scart kabel. Problemet er at bildet blir svart/hvitt fordi TV'en ikke takler s-video signal. Hva med å bruke en s-video til compositt og koble denne til en omformer eller koble den kabelen jeg har til en DVD-spiller evt koble en annen kabel til DVD-spiller? For å si det enkelt, noen måter jeg kan få s-video utgangen/tv-utgangen på skjermkortet mitt til å sende bilde med farger til tv'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis TV'en har flere scart-innganger og du ikke har prøvd alle ville jeg prøvd de først. På min TV tar 1 av 2 scart-innganger s-video signal. En annen ting kan være å endre innstillingene på skjermkortet slik at den sender ut composite-signal. Dette gjør du under skjerm-innstillinger. Du vil fortsatt kunne bruke s-video kabelen. Vet ikke helt om dette går på alle skjermkort, men det funker ihvertfall på mitt Asus GF4 Ti4400.

Mvh.

Jan Roger

Lenke til kommentar
Vel, har bare en scart inngang og en antenna inngang. Bruker en scart splitter med switch og lydinngang. Lurer på de to du henviser til Mr D...noen som vet noe om dette? Kan jeg endre på composite s-video signal i TV-tool?

Den overgangen og ledningen med innebygget overgang gjør om signalet fra s-video til composite. Har prøvd det bare for å teste det; og det funker.

Kabelen har jeg bare sett hos Biltema. Overgangene begynner også å dukke opp i velassorterte data- og radio/TV-butikker.

Hvis du har Nvidia-skjermkort kan du ofte velge å bruke composite-signal på s-videoutgangen.

Lenke til kommentar
Vel, har bare en scart inngang og en antenna inngang. Bruker en scart splitter med switch og lydinngang. Lurer på de to du henviser til Mr D...noen som vet noe om dette? Kan jeg endre på composite s-video signal i TV-tool?

Den overgangen og ledningen med innebygget overgang gjør om signalet fra s-video til composite. Har prøvd det bare for å teste det; og det funker.

Kabelen har jeg bare sett hos Biltema. Overgangene begynner også å dukke opp i velassorterte data- og radio/TV-butikker.

Hvis du har Nvidia-skjermkort kan du ofte velge å bruke composite-signal på s-videoutgangen.

Jeg vet at TV'en tar imot composit så det skal gå, takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...