Sight Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hei! Skal kjøpe ny PC som hovedsaklig skal brukes til gaming. (Skyrim, BF3, WoW, osv). Skal også brukes til noe redigering og diverse annet dilldall i ny og ne. Har lyst å kjøre spill på høy -> ultra. Har satt sammen en pc på komplett, så hvis noen kunne tatt en titt der og gitt tilbakemelding om hva som burde forandres på osv. Har forresten allerede kjøpt harddisk på 1tb hos dustin. Så det er ikke med på listen under. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1001165&su=F74A24EA-1FEE-45DB-B6FE-9E86C6F0A367 På forhånd takk. Endret 31. oktober 2011 av Sight Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hvorfor 2 forskjellige SSDer? Og det følger med kjølepasta med Cooler Master viften Ellers så det greit ut. Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Takk for svar! Var bare en liten glipp det med ssden. Har ordnet det nå. Edit: Vil forresten gtx 570 SLI eller radeon sine tilsvarende kort i CFX gi bedre ytelse enn ett gtx 580? Endret 31. oktober 2011 av Sight Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Takk for svar! Var bare en liten glipp det med ssden. Har ordnet det nå. Edit: Vil forresten gtx 570 SLI eller radeon sine tilsvarende kort i CFX gi bedre ytelse enn ett gtx 580? JA. Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Takk for svar! Var bare en liten glipp det med ssden. Har ordnet det nå. Edit: Vil forresten gtx 570 SLI eller radeon sine tilsvarende kort i CFX gi bedre ytelse enn ett gtx 580? JA. Hva ville du anbefalt? GTX 570 sli eller HD 6970 cfx? Er det noen deler i pcen som må (burde?) byttes ut for at jeg skal kunne kjøre cfx/sli? Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Eg vil anbefale deg og bytte ut kabinettet til eit anna. Twelve Hundred er eit irriterande kabinett og bygge i synest eg. Det er og vanskeleg og får det ryddig, men det går. Sidan det er hovudsakleg gaming pc vil eg anbefale i5-2500K Processor. Vil og anbefale deg og bestille fra Dustinhome Endret 31. oktober 2011 av thom6800 Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Eg vil anbefale deg og bytte ut kabinettet til eit anna. Twelve Hundred er eit irriterande kabinett og bygge i synest eg. Det er og vanskeleg og får det ryddig, men det går. Sidan det er hovudsakleg gaming pc vil eg anbefale i5-2500K Processor. Vil og anbefale deg og bestille fra Dustinhome Har byttet kabinett nå, fant et cirka like stort til nesten halvparten av prisen. Tror jeg går for i7, selv om i5 er like god til gaming. Det jeg sliter med nå er å finne ut hvilket skjermkort jeg skal gå for, som kan kjøre spillene mine på høy->ultra. GTX 580 GTX 570 SLI HD 6990 HD 6970 CFX Droppet 590, ettersom de jeg har funnet er litt for dyr. Fant et 6990 kort til 4900,-, som jeg synes virket relativt "billig" for å være det beste kortet pdd. Men jeg har grådig lite peiling på pc, så litt hjelp med skjermkortet hadde vært supert! Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Gtx 580 er eit kort eg liker veldig godt. Eg skal sjølv bygge meg ein pc no som ser slik ut: NZXT FULLTOWER PHANTOM ATX BLACK Min lenke INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE CORSAIR TX 850W M MODULAR PSU GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB CORSAIR H100 HYDRO CPU COOLER KINGSTON HYPERX 120GB SSD LG GH22NS70 DVD±R/RW Skjerm, HDD, tastatur & mus har eg ikkje tatt med sidan det er smak og behag. Men anbefaler 120Hz skjerm =) Endret 31. oktober 2011 av thom6800 Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Takk for svar! Var bare en liten glipp det med ssden. Har ordnet det nå. Edit: Vil forresten gtx 570 SLI eller radeon sine tilsvarende kort i CFX gi bedre ytelse enn ett gtx 580? JA. Hva ville du anbefalt? GTX 570 sli eller HD 6970 cfx? Er det noen deler i pcen som må (burde?) byttes ut for at jeg skal kunne kjøre cfx/sli? 570 sli, vet virkelig ikke hvorfor. Bare følte for det.. Selv har jeg kjøpt et 6970 K) Takk for svar! Var bare en liten glipp det med ssden. Har ordnet det nå. Edit: Vil forresten gtx 570 SLI eller radeon sine tilsvarende kort i CFX gi bedre ytelse enn ett gtx 580? JA. Hva ville du anbefalt? GTX 570 sli eller HD 6970 cfx? Er det noen deler i pcen som må (burde?) byttes ut for at jeg skal kunne kjøre cfx/sli? 570 sli, vet virkelig ikke hvorfor. Bare følte for det.. Selv har jeg kjøpt et 6970 K) Lenke til kommentar
Jaycobs Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 SLI oppsett har vel en tendens til å by på små problemer, før driveroppdateringer er på plass. Jeg vil anbefale 580 da jeg selv har et Gigabyte ud 580. Dette OC'r lett og holder lave tempraturer uten særlig støy. Spiller battlefield 3 med nesten alt på ultra og full aliasing, så noe mer en et 580 blir overkill så sant man ikke spiller med fler skjermer eller høyere oppløsning en 1920x1080. Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) SLI oppsett har vel en tendens til å by på små problemer, før driveroppdateringer er på plass. Jeg vil anbefale 580 da jeg selv har et Gigabyte ud 580. Dette OC'r lett og holder lave tempraturer uten særlig støy. Spiller battlefield 3 med nesten alt på ultra og full aliasing, så noe mer en et 580 blir overkill så sant man ikke spiller med fler skjermer eller høyere oppløsning en 1920x1080. Endte opp på gtx 580. Valgte MSI sitt, egentlig bare pga prisen.. har hørt at det ikke har så mye å si hvilke type kort man velger (gigabyte//MSI/osv). Jeg aner ikke hvordan man OC'er, så gjør nok ikke det med det første. Men hvis jeg skulle fått noen til å gjøre det, så har MSI kortet jeg valgte gode muligheter for det.. eller? Endret 31. oktober 2011 av Sight Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 SLI oppsett har vel en tendens til å by på små problemer, før driveroppdateringer er på plass. Jeg vil anbefale 580 da jeg selv har et Gigabyte ud 580. Dette OC'r lett og holder lave tempraturer uten særlig støy. Spiller battlefield 3 med nesten alt på ultra og full aliasing, så noe mer en et 580 blir overkill så sant man ikke spiller med fler skjermer eller høyere oppløsning en 1920x1080. Endte opp på gtx 580. Valgte MSI sitt, egentlig bare pga prisen.. har hørt at det ikke har så mye å si hvilke type kort man velger (gigabyte//MSI/osv). Jeg aner ikke hvordan man OC'er, så gjør nok ikke det med det første. Men hvis jeg skulle fått noen til å gjøre det, så har MSI kortet jeg valgte gode muligheter for det.. eller? Du laster ned msi-afterburne, setter på uofisiel overklokking, setter opp volt, memory mhz og gpu klokkefrekvens. Drittlett, mormor di kunne gjort det i blinde... http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 SLI oppsett har vel en tendens til å by på små problemer, før driveroppdateringer er på plass. Jeg vil anbefale 580 da jeg selv har et Gigabyte ud 580. Dette OC'r lett og holder lave tempraturer uten særlig støy. Spiller battlefield 3 med nesten alt på ultra og full aliasing, så noe mer en et 580 blir overkill så sant man ikke spiller med fler skjermer eller høyere oppløsning en 1920x1080. Endte opp på gtx 580. Valgte MSI sitt, egentlig bare pga prisen.. har hørt at det ikke har så mye å si hvilke type kort man velger (gigabyte//MSI/osv). Jeg aner ikke hvordan man OC'er, så gjør nok ikke det med det første. Men hvis jeg skulle fått noen til å gjøre det, så har MSI kortet jeg valgte gode muligheter for det.. eller? Du laster ned msi-afterburne, setter på uofisiel overklokking, setter opp volt, memory mhz og gpu klokkefrekvens. Drittlett, mormor di kunne gjort det i blinde... http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm Da går jeg for MSI kortet da. Er det ellers noe på pcen du ville forandret? Er veldig opptatt av å kjøpe et godt produkt, så jeg slipper å returnere osv i ettertid. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Det er fullstendig meningsløst å gå for en i7 prosessor hvis du bare skal game. Driver du med andre ting også eller? EDIT: Kan legge til at harddisker er ekstremt dyre for tiden, så det kan være lurt å vente litt med å kjøpe disse til produksjonen/prisene stabiliseres igjen. Endret 31. oktober 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er fullstendig meningsløst å gå for en i7 prosessor hvis du bare skal game. Driver du med andre ting også eller? EDIT: Kan legge til at harddisker er ekstremt dyre for tiden, så det kan være lurt å vente litt med å kjøpe disse til produksjonen/prisene stabiliseres igjen. Byttet til i5 nå.. tenkte i7 for å tenke litt fremover og. Har allerede kjøpt harddisk på 1tb.. så det er i boks. Noen som har noen skjerm-anbefalinger? Er veldig lite med kundevurderinger på komplett. Prisklasse 1500-2000. Lenke til kommentar
Evinzer Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Jeg kjører nå lignende oppsett, har 2600k og 1 gtx570. Kkkører bf3 på ultra med alt på fullt rundt en 50-60 fps, da har jeg bare overklokket cpun. Etter min mening holder det med et kort nå, ville heller ha ventet en stund og kjøpt et annet skjermkort senere, evt et 570 til om du skulle ha behov for det. 2600k er ikke bemerkverdig bedre til spilling, men om du skall spytte inn så mye penger og skal holde på med redigering osv så kan jeg godt anbefsle den! Beklager evt skrivefeil, halve mobil skjermen er ødelagt:( Lenke til kommentar
greenman Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er fullstendig meningsløst å gå for en i7 prosessor hvis du bare skal game. Driver du med andre ting også eller? EDIT: Kan legge til at harddisker er ekstremt dyre for tiden, så det kan være lurt å vente litt med å kjøpe disse til produksjonen/prisene stabiliseres igjen. Byttet til i5 nå.. tenkte i7 for å tenke litt fremover og. Har allerede kjøpt harddisk på 1tb.. så det er i boks. Noen som har noen skjerm-anbefalinger? Er veldig lite med kundevurderinger på komplett. Prisklasse 1500-2000. http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532 Får ikke bedre skjerm i den prisklassen. Det er vist en kampanje, men den har vært veldig lenge nå Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 2600K har i ulike spill til og med vært dårligere enn 2500K. Poenget med i7 er at du har hyperthreading. Dette trenger du ikke når du spiller spill. Men skal du holde på med video/bilde/musikk redigering er det i7 som er tingen! Ikke noe poeng i å bruke så mye ekstra på noe som nesten ikke vil gi deg noen ytelsesøkning over hode. Men for all del, har du ubegrenset med midler så er det bare å kjøre på! Lenke til kommentar
Sight Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 2600K har i ulike spill til og med vært dårligere enn 2500K. Poenget med i7 er at du har hyperthreading. Dette trenger du ikke når du spiller spill. Men skal du holde på med video/bilde/musikk redigering er det i7 som er tingen! Ikke noe poeng i å bruke så mye ekstra på noe som nesten ikke vil gi deg noen ytelsesøkning over hode. Men for all del, har du ubegrenset med midler så er det bare å kjøre på! Mmkei.. men hvis jeg en gang i fremtiden heller vil ha i7, så må jeg jo kjøpe helt nytt. Eller er det mulig å trikse og mikse litt på i5 og gjøre den så og si like god som i7? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 2600K har i ulike spill til og med vært dårligere enn 2500K. Poenget med i7 er at du har hyperthreading. Dette trenger du ikke når du spiller spill. Men skal du holde på med video/bilde/musikk redigering er det i7 som er tingen! Ikke noe poeng i å bruke så mye ekstra på noe som nesten ikke vil gi deg noen ytelsesøkning over hode. Men for all del, har du ubegrenset med midler så er det bare å kjøre på! Mmkei.. men hvis jeg en gang i fremtiden heller vil ha i7, så må jeg jo kjøpe helt nytt. Eller er det mulig å trikse og mikse litt på i5 og gjøre den så og si like god som i7? Den er nesten like godt stock. bare noen få % unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå