Gå til innhold

BK: Høst Bilde


 E 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=980130 - Bildekritikk: Retningslinjer og informasjon (ny pr 11/7 2008)

 

  • Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen.

 

Husk dette er bildekritikk ønsker du det, eller er du fornøyd nok med det du selv sier "fint høstbilde"?

 

Showoff av bilder man er fornøyd med men ikke trenger grundig kritikk på legges i Akambrukerenes bilder - Oktober 2011

 

 

Hvis jeg skal gi noe kritikk når jeg først skriver så er det veldig veldig mye lilla fargestøy rundt grenene i bildet ditt.

Er vell CA som du kan ta bort i etterbehandlingen, og som kommer av et middelsklasse objektiv.

 

Og er du så redd for at andre skal stjele bildet ditt at du trenger det store navnet nede i hjørnet? Man kan se hvem som har tatt bilde hvis man leser i exif uansett. Helhetsinntrykket trekkes veldig ned pga store teksten, husk det er en del av bildet.

Endret av k-h-s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=980130 - Bildekritikk: Retningslinjer og informasjon (ny pr 11/7 2008)

 

  • Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen.

 

Husk dette er bildekritikk ønsker du det, eller er du fornøyd nok med det du selv sier "fint høstbilde"?

 

Showoff av bilder man er fornøyd med men ikke trenger grundig kritikk på legges i Akambrukerenes bilder - Oktober 2011

 

 

Hvis jeg skal gi noe kritikk når jeg først skriver så er det veldig veldig mye lilla fargestøy rundt grenene i bildet ditt.

Er vell CA som du kan ta bort i etterbehandlingen, og som kommer av et middelsklasse objektiv.

 

Og er du så redd for at andre skal stjele bildet ditt at du trenger det store navnet nede i hjørnet? Man kan se hvem som har tatt bilde hvis man leser i exif uansett. Helhetsinntrykket trekkes veldig ned pga store teksten, husk det er en del av bildet.

 

Etterarbeidet jobbet jeg ikke så mye med og ja jeg så selv at fonten var veldig stor. Jeg er ganske ny innen fotografi men jeg selv er fornøyd med bildet. Og nå i ettertid ser jeg at bilde har endel lilla støy. jeg har nå endret size og tekst. men takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en ro over bildet som gjør at det er behagelig å se på. Men konturene av grana til høyre - eller skal vi kalle det "skyggen" - gjør bildet litt for tungt på høyresiden, etter min smak. Og helt til slutt ville jeg ha dratt opp gulfargen en smule.

 

Ja ser denne "skyggen" på høyre side. Og jeg liker ikke den :p men takk for tilbake melding :new_woot: ! må bli bedre på etterarbeid og passe på at det ikke blir tungt på noen plasser på bildet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en ro over bildet som gjør at det er behagelig å se på. Men konturene av grana til høyre - eller skal vi kalle det "skyggen" - gjør bildet litt for tungt på høyresiden, etter min smak. Og helt til slutt ville jeg ha dratt opp gulfargen en smule.

 

Ja ser denne "skyggen" på høyre side. Og jeg liker ikke den :p men takk for tilbake melding :new_woot: ! må bli bedre på etterarbeid og passe på at det ikke blir tungt på noen plasser på bildet.

Men det er heller ikke sikkert at bildet hadde vært bedre uten da, ...

Lenke til kommentar

Jeg liker fargesettingen, men hvis jeg skal komme med litt sterk kritikk, så synes jeg helt ærlig motivet er alt for kjedelig, føler ikke at det er noe spesielt med dette bildet, da "alle" kan ta fine bilder av greiner med et speilreflekskamera, utfordringen er å gjøre noe spesielt ut av det. Dog liker jeg bedre noen av de raindrops bildene du hadde på linken, selvom du har litt mye støy på bildene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...