Gå til innhold

Stort HTPC kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591) som er et stort og romslig kabinett med tilgang til 2 store vifter for generell kjøling.

Jeg er veldig fornøyd med dette, og har i tillegg 2x Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622374) som i seg selv er 2 store skjermkort. Er ingen problem å få plass til dette i kabinettet.

Dette er ikke et "billig" kabinett som du kanskje er på jakt etter, men et kabinett jeg har selv og kan anbefale videre :)

Lenke til kommentar

..Corsair Graphite 600TM Midi Tower er vel ikke akkurat et HTPC kabinett

Thermaltake DH 202 kanskje.

Q:What is the longest graphics card that may be used with this chassis?

A:This chassis will fit a video card that is no longer than 10.6" with the removal of the HDD cage. Standard size fit is 9.6"

nVidia GTX 560 TI passer bra ( er 9" langt)

GTX 570 referanse kortet ska være akkurat 10,5"

HD 6870 er vel ogsp 10,5"

Edit:

Fant det hos Multicom

http://www.multicom.no/DH202-Digital-Home,-Sort-Aluminium,-LCD-Display,-10-hurtigtaster-THERMALTAKE/cat-p/c/p10582153

post-35394-0-06488000-1320002936_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

..Corsair Graphite 600TM Midi Tower er vel ikke akkurat et HTPC kabinett

Thermaltake DH 202 kanskje.

Q:What is the longest graphics card that may be used with this chassis?

A:This chassis will fit a video card that is no longer than 10.6" with the removal of the HDD cage. Standard size fit is 9.6"

nVidia GTX 560 TI passer bra ( er 9" langt)

GTX 570 referanse kortet ska være akkurat 10,5"

HD 6870 er vel ogsp 10,5"

Edit:

Fant det hos Multicom

http://www.multicom.no/DH202-Digital-Home,-Sort-Aluminium,-LCD-Display,-10-hurtigtaster-THERMALTAKE/cat-p/c/p10582153

NYDELIG!! :) Det så jo bærre lækkert ut. Det må det bli. Jeg har stor plass for det. Og da får jeg film, musikk og spill i en og samme boks. Helt toppers. Takker og bukker.

Jeg fant denne videoen om det:

Meget bra opplegg i hele kassa.

Endret av Meier
Lenke til kommentar

Jeg kjører Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591) som er et stort og romslig kabinett med tilgang til 2 store vifter for generell kjøling.

Jeg er veldig fornøyd med dette, og har i tillegg 2x Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622374) som i seg selv er 2 store skjermkort. Er ingen problem å få plass til dette i kabinettet.

Dette er ikke et "billig" kabinett som du kanskje er på jakt etter, men et kabinett jeg har selv og kan anbefale videre :)

Nei, dette blir nok ikke riktig. Jeg må ha en liggende løsning. :)

Lenke til kommentar

Nei, dette blir nok ikke riktig. Jeg må ha en liggende løsning. :)

Nei det er klart det ikke blir riktig, ettersom jeg har linka et Midi kabinett :) Jeg har misforstått en liten smule, ettersom jeg leste du ville ha et litt stort kabinett, og jeg så for meg at du ville bruke et vanlig kabinett som en løsning for en HTPC :)

Men ser ut for at du har fått et bra svar iallefall ^^

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

DH 202 er faktisk anbefalt i "performance kategorien" .

God lenke:

-->How to Build a Silent HTPC for Home Theater in 10 Easy Steps<--

Ja det var bra. Kabinettet er også veldig pent. Smart oppbygd front. Likte godt kontaktene i bunn bak plata der.

Se heller på et kabinett med store vifter. Antec Fusion Max har plass til to 120mm og en 140mm. Hvis du skal spille blir det mye varme. To 60mm vifter må opp i høyt turtall for å få unna varmen.

Jeg har prøvd htpckabinett med 80mm vifter til mediasenter til spilling og de er vanskelige å få stille.

Lenke til kommentar

DH 202 er faktisk anbefalt i "performance kategorien" .

God lenke:

-->How to Build a Silent HTPC for Home Theater in 10 Easy Steps<--

Ja det var bra. Kabinettet er også veldig pent. Smart oppbygd front. Likte godt kontaktene i bunn bak plata der.

Se heller på et kabinett med store vifter. Antec Fusion Max har plass til to 120mm og en 140mm. Hvis du skal spille blir det mye varme. To 60mm vifter må opp i høyt turtall for å få unna varmen.

Jeg har prøvd htpckabinett med 80mm vifter til mediasenter til spilling og de er vanskelige å få stille.

Ja, jeg måtte opp i enda noe større. Så det ble Lian Li(rack). Men heller ikke det er optimalt. Men det er det dypeste man får. Ved spilling så blir det glohett. Så eneste mulighet da, er å kjøre på vannkjøling på allt. Jeg har måttet ta av topplata for å få ut varmen. Grafikkortet lager også et voldsomt leven, når den går på full rulle. Ellers må man lage kabinettet selv, da ingen har noen perfekte løsninger på det. En åpen løsning(plate), med bare en egen front. Slik at en får mest mulig luft bytte/sirkulasjon, hadde vært best, med vannkjøling i tillegg. Og da en radiator litt unna.

Lenke til kommentar

Hva med Lian-Li PC-354? Tror jeg skal kjøpe dette. Ikke det at jeg skal bruke den i stua, men skal lage en ny gaming pc og tenkte jeg skulle prøve noe nytt, istedet for vanlig bigtowers. Det er også meget god kjøling og lydnivå på dette kabinettet. Syns også det kan passe bra i en stue, pga hifi looken. Clean design:)

Ser greit ut, men passer ikke mitt bruk. Ved gaming så produseres det en del varme. Så det bør vel være bra volum og lufting.

Lenke til kommentar

Hva med Lian-Li PC-354? Tror jeg skal kjøpe dette. Ikke det at jeg skal bruke den i stua, men skal lage en ny gaming pc og tenkte jeg skulle prøve noe nytt, istedet for vanlig bigtowers. Det er også meget god kjøling og lydnivå på dette kabinettet. Syns også det kan passe bra i en stue, pga hifi looken. Clean design:)

Ser greit ut, men passer ikke mitt bruk. Ved gaming så produseres det en del varme. Så det bør vel være bra volum og lufting.

Som sagt så er det veldig god kjøling på dette, bare les reviews:)

Lenke til kommentar

Ja det var bra det. Jeg for min del vurderer vannkjøling. Og det på allt som lager varne. CPU, GK, Vreg og Chipset. Er lei av viftesus og svære klumpete kjølere. Det blir fort varmt inni hylla det står i. Så den må fraktes ut.

Lenke til kommentar

Ja det var bra det. Jeg for min del vurderer vannkjøling. Og det på allt som lager varne. CPU, GK, Vreg og Chipset. Er lei av viftesus og svære klumpete kjølere. Det blir fort varmt inni hylla det står i. Så den må fraktes ut.

Jeg har bare en vannkjølings-kit til cpu så det holder for meg. Men skal visst gå ann å kjøre full custom vannkjøling i det kabinettet der, samt plass til high end gpu.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...