MacGyver Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Eg har installert Win XP, men modemet mitt fungerer ikkje. Modemet er av type Motorola SM56PCI. Eg har prøvd både med standard drivere, og med alle driveren som følgte med modemet, men det funger ikkje. Er det noken som har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 du må ha XP drivere, de er som regel å finne på hjemmesiden til produsenten av ditt modem Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 prøv å trykk her f. eks eller her Lenke til kommentar
MacGyver Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Eg prøvde dei forskjellig driverne, men bluescreen. Har ikkje prøvd å reinstallert XP, også installer W2k driverne kanskje det fungere. Lenke til kommentar
clawfinger Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Sikker på at du legger inn rett drivere ?Mener fordi om det dukker opp som et Motorola modem vil ikke si at det nødvendigvis er det,men bare chipset med Motorola sine chiper.Hvis du tar ut modem og noterer deg deg FC nummeret som står på modemet ditt og søker på denne linken http://www.fcc.gov/oet/fccid/ bare en tanke....... ) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Ok, jeg har akkurat samme modemet og XP. Løsningen er som følgene. Fjern alle rester av drivere som er installert til kortet. Fjern kortet under enhetsbehandling. Skru av PC, og fjern det fysisk fra maskinen. restart, og skru av. Monter kortet, prøv evt. en annen PCI plass. Så kan du gå på motorola siden, det var visst en link til den litt lenger opp. Last ned Win 2000 drivere (jeg tror det var 84.40), og installer. Så kommer et lite men viktig triks. Under Modeminstillinger, så må du velge USA som land... Ikke spør hvorfor, men det var det som skulle til! [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-10 19:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå