Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

dumt moped kjøp...

-swifty-

Anbefalte innlegg

jeg vet dette ikke har _noe_ med data å gjøre, men trenger litt hjelp her..

For en del månder siden, kjøpte jeg en trimma moped av en (eks)kamerat,

Jeg kan egentli ikke noe spessielt om mopeder og sånt, men han sa den var helt ok, aldri hvert noe problemer med den.

Han sa han hadde gitt 6k for den, han hadde bare hatt den i 3uker og ville selga pga crosser kjøp for 5000,- da skulle jeg også få med orginal deler + nytt dekk.

Han hadde ikke delene og salgsmelding på stedet, så han skulle komme med det uka etter, men han kom ikke, og har enda ikke kommet, har ringt og mast, han sier bare at han kommer om noen dager, osv..

etterhvert har jeg fått vite at det meste han har sagt har hvert jug, mopeden har skjært seg 3 ganger, han betalte 2k for den, og delene er kastet.

har jeg noen rett på å få tilbake pengene ? jeg tivler på det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har hørt ordtaket "Alle mopedkjøp er dumme mopedkjøp"?

Er ikke helt enig med den. Kjøpte meg splitter ny moped til 10.000 kr for 6 år siden. Solgte den etter 3 hardt brukte år. Kaller ikke det et dumt kjøp, spesiellt ikke når jeg ikke betalte for hveken service eller forsikring.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du kan få heve kjøpet.

Grunnen til at det er gått så lang tid er jo fordi du har vært villig til å gi fyren tid på å framskaffe deler og kjøps/salgs-melding.

Under denne tiden har du kommet fram til at han har oppgitt uriktige opplysninger vedrørende verdi og stand på kjøretøyet.

Gjør som andre foreslo, kontakt først person, så hans foreldre, så eventuelt kan man tenke på en politianmeldelse for svindel.

Når han får greie på at han er blitt anmeldt, kan du trekke anmeldelsen mot at han ordner opp.

Har du noe form for bevis som støtter at du gav 5000,- for den. En kontoutskrift som viser at du enten har overført eller tatt ut de pengene. Dette kan være med å støtte opp under at du har betalt så mye hvis du ikke har noen annen form for kvitering.

Annet greit kan være vitner eller andre som vet om handelen og hva den innebar.

Mopeder er kjempegøy så lenge de virker !

Lenke til kommentar
"Alle mopedkjøp er dumme mopedkjøp"?

Ganske enig! Forstår ikke vitsen med moped... (ok, du kan komme deg frem fort og billig)

Det koster deg mye å kjøpe den, ta lappen, så har du 2 år å kjøre før du garantert kjører opp for bil og kjøper bil... hadde du spart deg det med mopeden, hadde du kunne kjøpt deg bedre bil! :grumpy:

Lenke til kommentar
"Alle mopedkjøp er dumme mopedkjøp"?

Ganske enig! Forstår ikke vitsen med moped... (ok, du kan komme deg frem fort og billig)

Det koster deg mye å kjøpe den, ta lappen, så har du 2 år å kjøre før du garantert kjører opp for bil og kjøper bil... hadde du spart deg det med mopeden, hadde du kunne kjøpt deg bedre bil! :grumpy:

Jeg er av litt motsatt erfaring. De 2 årene med moped mellom 16 og 18 år gav meg mye erfaring i å ferdes i trafikken.

For ikke å snakke om friheten da. Kunne dra der en vil, når en vil.

Moped trenger ikke være dyrt, og man selger den når man skal ha bil. Verditapet trenger ikke bli mer en noen få tusenlapper, og det er virkelig verdt det.

Men det er jo kanskje litt mer en ting for de som ikke bor i sentrumskjerner. Her på "landet" hvor jeg vokste opp var mopeden en døråpner til å få venner lengre vekke, dra til byen når en vil og masse sosialt mopedsamvær med kompisser og venninner.

Jeg har nå bare gode minner fra mine mopeddager, og ingenting frister mer enn en moped på fine sommerdager når man står i stampetrafikk med bilen og leter etter en parkeringsplass til 20,- per time.

Da hadde det bare vært å smyge seg forbi med mopeden og sette den slik at den ikke er til hinder for andre, og det er gratis å parkere mopeder slik.

Nå vet jeg ikke om Oslo og andre byer, men i Bergen så er mopeden også fritatt fra bompenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...