Egil87 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Har lenge lurt på om den integrerte grafikken i min I7 2600k påvirker resten av prosessoren? Jeg har et gtx 580-kort, så jeg bruker ikke hdmi-uttaket på hovedkortet, og dermed heller ikke den integrerte grafikkløsningen. Så... noen som har noen tanker rundt dette? Kan jeg slå det av? Er det slått av allerde? Er det noe jeg bør tenke på? Takk for svar! Lenke til kommentar
Switters Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Du kan slå av i BIOS. Det kunne jeg i alle fall. Tror ikke det påvirker noe, men jeg slo av i tilfelle brikken utvikler varme selv om den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Sandy Bridge kjører nesten full power gating, som skrur av deler av prosessoren som ikke er i bruk (ekstra kjerner, minnekontrollere, grafikk, etc...) Med andre ord har det ingen innvirkning på varme eller temperatur, det kan muligens ha noe å si på stabilitet, men dette er nok veldig individuelt per prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå