RuneRG Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hallo. Vil det være nevneverdig forskjell på en DV film tatt opp på ett 1,1M pixel kamera og en tatt opp på ett 800000 pixel kamera? Tenker da på kornete bilde osv. Skal bruke både Tv og Pc. Mvh Rune Lenke til kommentar
dagfaune Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Nei ! Du kan ikke gjøre deg nytte av alle pixel ved video på de aller fleste kamera, kun ved stillbilder. Men det opplyses det ikke noe om. Sony kommer i oktober med et nytt kamera der alle pixel brukes ved videoopptak, det er noe helt nytt. (Modellnavn noe med ...330). Så - hvis det kun er video du skal bruke er det ingen hensikt i å bruke penger på 1-2 Mpixel. I praksis taper du også lysfølsomhet. F.eks. Sony TRV-12 kontra TRV-33. Disse lanseres som like kamera, med unntak av antall piksel. Det er feil. TRV-12 har større lysfølsomhet, mer vidvinkel og mindre strømforbruk !! Et bedre videokamera etter mitt skjønn. Jeg har prøvd ut begge og nettopp kjøpt TRV-12 Vær obs på største (vid)vinkel ved kjøp av kamera, et problem ved innedørs bruk. Lykke til ! Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ikke en gang den digitale billedstabilisatoren klarer å nyttiggjøre seg ekstra piksler i de fleste tilfallene. Nei - bruk ikke unødvendige kroner på et videokamera med gigapiksler, for mellomlegget hadde jeg heller kjøpt meg et stillbildekamera som ville overgått kvaliteten på alt du får av stills fra videokameraer pr idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå