Gå til innhold

Modding av Minecraft

Anbefalte innlegg

Hei og hallo. Jeg har lenge spilt standard minecraft, og i senere tid hatt lyst til og utvide med mods. Problemet mitt er at ingen av modsene jeg installerer fungerer. Jeg har fulgt guider fra punkt til prikke, men det fungerer fremdeles ikke.

Den siste jeg har prøvd og installere er en for kutting av trær, du slår den nederste brikken og resten faller ned sammen med den.

Jeg får kopiert over alle filene og modloader filene ved hjelp av winrar. Spillet starter og jeg får startet en ny verden, men når jeg slår på den nederste brikken er det bare den som blir ødelagt.

Jeg har også prøvd og installere Mo's creature pack, men da fryser spillet ved Mojang skjermen og etter ca 10 sekunder lukker det seg

Tusen takk for alle svar som kan hjelpe meg og løse dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke fått Mo's creatures til å virke, opplevde det samme som deg og begynner å tro at det er en feil ute å går.

Men, etter mange mange prøvelser fikk jeg endelig Buildcraft til å fungere! I det tilfellet var det rekkefølgen på innstalleringen som hadde noe å gjøre (ikke spør meg hvorfor). Jeg la inn én og én av de forskjellige pakkene som måtte legges inn (6 totalt, om jeg ikke husker feil), og jeg startet programmet for å sjekke at det fortsatt fungerte mellom hver "innstallering".

Ang. den moden med treene som du nevner, så tror jeg det var en funksjon i en tidligere versjon av minecraft (jeg fikk denne da jeg "ned-daterte" minecraft en gang), men dette fungerte kun når jeg brukte en øks. Kanskje det er tilfelle for deg også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...