Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke driverproblem for skjermkorta.

Husker du at safe mode ikke kunne startes , dette indikerer nå en korrupt windows installasjon hvor en eller flere nødvendige OS filer ikke kan leses/lastes.

Safe mode laster ikke AMD skjermkortdrivere - kun microsoft standard VGA driver.

Løsning : reinstallerer windows på en annen disk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei, den er ganske rask. Har SSD som Windows er installert på.

Det er ikke driverproblem for skjermkorta.

Husker du at safe mode ikke kunne startes , dette indikerer nå en korrupt windows installasjon hvor en eller flere nødvendige OS filer ikke kan leses/lastes.

Safe mode laster ikke AMD skjermkortdrivere - kun microsoft standard VGA driver.

Løsning : reinstallerer windows på en annen disk.

Ok, skal prøve å installere windows på en anna harddisk, men vis jeg har installert windows på en disk kan jeg da få det over på en anna?

Lenke til kommentar

Men har tatt en PSU kalkulator og sjekka, og 650 watt er nok og folk har sagt på forumet at det er nok.

Folk på forumet...

Tror neppe jeg har sett noen anbefale PSU under 750W for to stk AMD HD 6970 i crossfireX. Selv det kan være litt snaut i ekstreme load tilfeller.

Se og les :

R 6970 Crossfirex - Power Consumption

http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/msi-vt3d-radeon-hd6970_10.html

AMD Certified PSU

http://sites.amd.com/us/game/products/certified/Pages/certified-power-supplies-details.aspx?item=547

Med to HD6970 tøyer du strikken ganske mye - tør jeg påstå med TX.650W.

Er ok for ett 6970 kort men ytterst tvilsomt med to. (to 6950 kort derimot er noe annet)

Anyway : Hvordan gikk det med windowsen din ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg prøvde osgå den nye driveren. Det gikk ikke så bra det heller. pcen startet, men etter winlogoen fikk jeg BSOD. System restore funket for meg. prøvde den 2 ganger bare får å se om det var den 11.10driveren som gjorde det. Hos meg var det det. Kastet den nye driveren i søpla=O) gikk tilbake til 11.7. Den nye driveren ville ikke la seg bruke med mine 5970 i Quadfire.

Håper du får fikset det da. Hadde nok også kjøpt meg en større PSU.

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at det var SSDen, SATA kabelen hadde brukket koblingen. Det er en tråd under Maskinvare - lagringsmedker - SSDen er kanskje ødelagt.

De anbefalte ikke å ha 650watt PSU men de sa at det er nok.

Endret av VenaTio
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at det var SSDen, SATA kabelen hadde brukket koblingen. Det er en tråd under Maskinvare - lagringsmedker - SSDen er kanskje ødelagt.

De anbefalte ikke å ha 650watt PSU men de sa at det er nok.

Bra at du fant ut av det. håper de nye driverene funker for deg da.

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...