treble Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Den siste uka har jeg hatt problemer med min bærbare PC (av type HP) Når jeg starter den opp og har holdt på litt så skjer det nesten bestandig at PC`en fryser. Dvs at når jeg er på internett så kan jeg ikke trykke på noen som helst, og det eneste alternativer er å skru av PC`en med AV/PÅ knappen. Selv om datan går i lås så kan jeg fremdeles røra på musa, men jeg får ikke trykket på noe. I dag stremaet jeg en fotballkamp via en VLC spiller. Da oppdaget jeg at PC`en låste seg som vanlig, men jeg kunne fremdeles se den direktesendte kampen. Når kampen var slutt måtte jeg restarte PC for å arbeide med maskina. Jeg har det gratis virusprogrammet AVG, men har ikke fått varsel om noe feil. Har også prøvd med CCleaner og vanlig diskopprydding, men problemet er der fremdeles. PC`en er ca 3 år gammel. Det har ikke vært noe feil med den før, og den har heller ikke vært formatert siden jeg fikk den. Jeg bruker Windows XP. Noen som kan si noe om de tror at dette er Software eller Hardware problem? Siden f.eks VLC spilleren forsatte å virke så tyder vel det på at det er noe som fremdeles er oppe slik at det forhåpentligvis skyldes programfeil, som en formatering vil rette opp. Hadde satt stor pris på om noen gidder å gi meg ett svar Lenke til kommentar
treble Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Tok akkurat en ny sjekk med virusprogrammet mitt AVG. Nå fant den en feil som ble rettet opp. Dette var en fil ved navn; NokiaMTranscodeServer.exe, som lå under c:/Programfiler/Fellesfiler/Nokia/MPLatform Noen som kjenner til dette viruset, og kan det være dette som har forårsaket problemet mitt? Kan jeg være trygg nå når jeg har slettet det med antiviruset, eller kan det komme tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå