wil Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hei. Jeg lurer litt på om 2 TB Diskene til Samsung er bra. Jeg ser at det står 5400 RPM på diskene, men kommentarene på komplett ser ut til å være bra allikevel. Noen som vet om de er bra? Det blir uannsett å kjøpe 3 av dem tenker jeg siden at jeg tror at en eller kanskje flere av mine tre 1 TB Disker begynner å ta kvelden, derfor bytter jeg alle i samme slengen. Håper noen har svar og erfaring med 2 TB Diskene til Samsung. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) De med 5.4krpm er ment for lagring, og om det er det de skal brukes til er de perfekte. Merk at disker generelt på komplett.no nå er svindyre pga. flom som har hindret produksjonen. Billigste alternativet til lagring nå er Seagate Greendisk hos Dustin Home, og de er minst like gode som Samsung sine. En slik eller to kombinert med en liten SSD som OS-disk er perfekt. Endret 30. oktober 2011 av Occi Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Naturligvis skal diskene brukes som lagring. Så det har ikke så mye å si på RPM`en når det gjelder Lagring eller? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Neida, yter helt fint på 5.4krpm når det er snakk om lagring. Kan se full bluray-rip osv. fra de helt uten problemer, du er ikke i nærheten av maks lesehastighet engang. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke verdt prisene nå om dagen ihvertfall Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke verdt prisene nå om dagen ihvertfall Hvor finner du billigere disker enn den jeg linket til på Dustin Home på samme størrelse og som ikke er 5.4krpm? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Den Seagate Disken der var billig ja . Den hadde heller ikke 7200 RPM. Litt mer enn Samsung sin riktignok, men. Kunne sikkert gått for Seagate jeg, men jeg liker no en gang Samsung sine ganske godt da. Når sant skal sies så kosta 2 TB Disken til Samsung rundt 1000 på komplett da, så. Men man sparer jo veldig mye på å kjøpe Seagate sine disker uannsett da. Hmmmm. Vi får se. Diskene blir jo brukt til lagring av ting som musikk, dokumenter, bilder, ja. Det som faller seg inn egentlig. OS og programmer som blir installert skal være på OS disk selvfølgelig. Endret 30. oktober 2011 av wil Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke verdt prisene nå om dagen ihvertfall Iallefall ikke vist man kjøper hos komplett! Går ann å kjøpe hos dustin home. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Er ikke verdt prisene nå om dagen ihvertfall Hvor finner du billigere disker enn den jeg linket til på Dustin Home på samme størrelse og som ikke er 5.4krpm? Tenkte ikke på noen spesiell disk, mente bare at det er bedre å vente til disakene er nede på normale priser igjen Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Komplett er kanskje litt dyrere. Er enig i at på enkelte ting, men til gjengjeld, kan jeg hente pakkene i nærheten av der jeg jobber og da blir ikke frakta så dyr heller. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Den Seagate Disken der var billig ja . Den hadde heller ikke 7200 RPM. Litt mer enn Samsung sin riktignok, men. Kunne sikkert gått for Seagate jeg, men jeg liker no en gang Samsung sine ganske godt da. Når sant skal sies så kosta 2 TB Disken til Samsung rundt 1000 på komplett da, så. Men man sparer jo veldig mye på å kjøpe Seagate sine disker uannsett da. Hmmmm. Vi får se. Diskene blir jo brukt til lagring av ting som musikk, dokumenter, bilder, ja. Det som faller seg inn egentlig. OS og programmer som blir installert skal være på OS disk selvfølgelig. Seagate's har høyere rpm (glemte å påpeke i stad), mer cache og koster nesten ikke noe mer (samsung 2tb hos datakjeden). Seagate har kjøpt og Samsungs harddisk-del, og Seagate har lenge levert minst like gode disker som Samsung, så du skal ikke være redd for å prøve noe nytt akkurat. Er ikke verdt prisene nå om dagen ihvertfall Hvor finner du billigere disker enn den jeg linket til på Dustin Home på samme størrelse og som ikke er 5.4krpm? Tenkte ikke på noen spesiell disk, mente bare at det er bedre å vente til disakene er nede på normale priser igjen Seagate Barracuda 2TB Green koster ca. 200kr mer enn det gjorde tidligere om man kjøper hos Dustin Home, ikke akkurat rare forskjellen. Ikke vits å vente ved mindre man virkelig ikke trenger det med en gang, eller om man ikke skal kjøpe latterlig mange disker. Endret 30. oktober 2011 av Occi Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Hehe. Har hatt Seagate disker før faktisk. Husker ikke om jeg har noen akkurat nå. Kan vel kanskje si at jeg er litt redd for å prøve noe nytt, men jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at jeg vil ha mest mulig Samsung ting. Ikke spør hvorfor Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Har selv hatt 3-4 Samsung-disker, men når de ikke kan konkurrere på pris/ytelse mot Seagate, og Seagate er minst like stabile så ser jeg ingen grunn til å holde meg til de lenger. Igjen, greendisken har raskere rpm, høyere cache og koster nesten ingenting mer. Har selv en av de i PCen min og skrivehastigheten er respektabel. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Ble ikke dyre greiene hvis man kjøper 3x 2 TB Segate Disker på Dustinhome nei. Er jo fint å spare penger. Hehe Nesten så man kan hekte tak i 4 disker til den prisen man betaler for 3 på komplett. Endret 30. oktober 2011 av wil Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ja, men nå er jo prisene hos Komplett veldig stive i forhold til konkurrentene for tiden, og det vil forhåpentligvis ikke være permanent. F. eks så kjøpte jeg min Seagate Barracuda 2 TB Green hos MPX for 529,- på 14% tilbud (Komplett eier MPX) for bare et par uker siden. Nå koster samme disk hos Komplett/MPX ca. 1800, mens den koster ca. 730 hos Dustin Home som du ser. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ser vi på Seagate Barracuda® Green 2TB, så koster denne 759,- hos Dustin, men 1.799,- hos komplett. Så vist man kjøper 3stk hos komplett, kan man få 7stk hos dustin for samme pris! Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Ja. Jeg tror ikke det blir enda uannsett, men Seagate 2 TB Disker er da noe å se på virker det som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå