Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Står opp og er lykkelig - om natten tenker jeg på hvordan jeg kan ta selvmord

jeg_lyver_mye

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner det ikke.

Jeg står opp og er i godt humør utover til kvelden. I øyeblikket jeg faktisk legger meg kan jeg bruke 2 timer med øynene igjen å tenke på måter jeg skal drepe meg selv på. Jeg blir egentlig litt sliten av det fordi det tar lang tid før jeg er lei av tanken og faktisk går i ekte sovemodus.

Flere som sliter med dette? Jeg vil ikke si jeg har noen spesiell grunn til å være lykkelig om dagen, men jeg er det. Er dette noe jeg burde jobbe med? Jeg kan få spontan tanker om å drepe meg selv noen ganger om dagen. F. eks. hvis en bil kjører forbi får jeg sånn sinnsyk følelese av å hive meg over den. Men ikke lastebiler! Så jeg vil jo åpenbart ikke dø helt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med noe ala samme problemet, men jeg tenker ikke på selvmord, men jeg kan bli veldig depressiv om nettene.

Skjønner ikke helt hvorfor, da jeg vanligvis er veldig glad og blid, men så kommer nettene og da blir jeg ofte veldig trist og lei av en eller annen grunn :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kjenner til problemet. Om natten er det jo gjerne slik at man er alene (om man ikke har partner) og ting er helt stille rundt en. Da er det helt naturlig at tankene kommer snikende. Men må få si at det var litt i overkant negative tanker du hadde da =/

Lenke til kommentar

Kjenner godt igjen mønsteret, men hadde heller ikke så dramatiske tanker som du... frustrert og lei hver kveld, opplagt og glad hver morgen.

Det kan være typisk for depresjon. Så også på meg selv som positiv og livsglad, så depresjon passa liksom ikke inn.

Det finnes tester som du kan ta online: www.helsebiblioteket.no/Psykisk+helse/Depresjon+og+mani/Skåringsverktøy

Kan vere greit å ta en test og så ta en liten prat med legen om det.

Selv endte jeg opp med å ikke score så høyt på de testene, var egentlig bare utslitt og overarbeidet. Legen ga 3 ukers sykemelding, så kom jeg til hektene og sovna godt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...