Billy_The_Kid Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Heisann Kompis av meg har en laptop med defekt hdd, han har kjøpt seg en Kingston 128 GB SSD ekstern disk som han har prøvd å sette inn uten noe hell... derfor har laptopen hans havnet hos meg.. Har prøvd diverse ting: 1. montert disk i laptop, finner disk i Bios, booter fra cd, men finner ikke disk når jeg skal installere XP. - har prøvd å trykke shift+F10, men kommer meg ikke inn i cmd prompt... 2. montert disk i ekstern usb ramme, booter fra cd, finner disk og får installert XP, men får blue screen når jeg prøver å boote fra disk. - både med disk internt og eksternt.. noen som har noen kjappe tips og komme med? Mvh Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Kun vista og win7 kan installeres uten videre på en laptop med disk kontroller i ahci mode. Ikke xp. Med xp må du enten slipsteame deg ny xp cd sp2 eller nyere med ahci drivere inkl som textmode drivers. Eller slå av ahci i laptopens cmos settings. Dette er "kjent stuff" for alle og en hver. Ingen windows versjoner kan kjøres fra usb. Kun pe. Endret 30. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 takk for svar, lenge siden jeg holdt på med pc, har gått over til mac selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå