Gå til innhold

Dele mange bilder over internett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

jeg tar en del bilder i familietreff osv...de bildene jeg tar ønsker familien å få tilsendt, men hvordan kan jeg sende f.eks 50 bilder der hvert eneste bilde er 5 mb? De jeg skal sende bildene til tilhører vel ikke datagenerasjonen, så torrent eller noe i den duren er vel ikke den ultimate løsningen...

Dropbox er da svaret..her får du 2gb gratis plass og opptil 8gb ved å verve andre..vil du så sende bilder til familie,verver du bare de,og du får mer gratis lagringsplass,og så fort de har takket ja,kan du da sende hele mappen i en email,fra dropbox,som de får og kan laste ned fra...så kan du gjerne slette det du har på dropbox,når de har lastet innholdet ned,og velge så slett for godt..og du har full plass igjen.Bruker denne selv. http://www.dropbox.com/

bare å gi beskjed til familie/venner om når de har lastet ned,så sier de fra,så du ikke sletter før..da får de de jo ikke;)..ikke det..dropbox gir deg også beskjed på email når mappen er delt;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Er det noe poeng for familie og venner å få enorme 5MB-filer, når de uansett skal vises på en 1280x1024-skjerm eller lignende? Hvis de skal printe dem stort, så er det et poeng, men hvis de bare skal se dem på skjerm, så kan det være mye bedre å skalere dem ned til 1280 eller så på lengste side (eller for eksempel 1024 i høyden for stående bilder). Så kan du skarpe dem opp, så de faktisk ser penere ut enn om de skaleres på maskinen til mottaker, og det blir litt mer håndterlige datamengder..

Og skal de ha det stort? Brenn på CD og send i posten. :)

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

jeg tar en del bilder i familietreff osv...de bildene jeg tar ønsker familien å få tilsendt, men hvordan kan jeg sende f.eks 50 bilder der hvert eneste bilde er 5 mb? De jeg skal sende bildene til tilhører vel ikke datagenerasjonen, så torrent eller noe i den duren er vel ikke den ultimate løsningen...

Dropbox er da svaret..her får du 2gb gratis plass og opptil 8gb ved å verve andre..vil du så sende bilder til familie,verver du bare de,og du får mer gratis lagringsplass,og så fort de har takket ja,kan du da sende hele mappen i en email,fra dropbox,som de får og kan laste ned fra...så kan du gjerne slette det du har på dropbox,når de har lastet innholdet ned,og velge så slett for godt..og du har full plass igjen.Bruker denne selv. http://www.dropbox.com/

bare å gi beskjed til familie/venner om når de har lastet ned,så sier de fra,så du ikke sletter før..da får de de jo ikke;)..ikke det..dropbox gir deg også beskjed på email når mappen er delt;)

Dropbox er jo genialt! ^^ Takk :)

Lenke til kommentar

Hei

Dropbox er jo genialt! ^^ Takk :)

Bare hyggelig det vet du :thumbup:

Lenke til kommentar

For ren bildedeling med familie over tid ville jeg nok heller gått for Picasa !

Relativt mye enklere å ha oversikt over bildene som er lastet opp og lettere å dele på dem uten at familien nødvendigvis trenger å laste dem ned for å se dem. Andre familiemedlemmer kan også laste opp bilder fra samme familietreff.

Dropbox er mye mer et eksternt fil backup system mens Picasa er et album system for å dele bilder og video.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

For ren bildedeling med familie over tid ville jeg nok heller gått for Picasa !

Relativt mye enklere å ha oversikt over bildene som er lastet opp og lettere å dele på dem uten at familien nødvendigvis trenger å laste dem ned for å se dem. Andre familiemedlemmer kan også laste opp bilder fra samme familietreff.

Dropbox er mye mer et eksternt fil backup system mens Picasa er et album system for å dele bilder og video.

Selvfølgelig kan du bruke Dropbox som backup,men er nå ikke det den er ment for så lenge du kan bruke den gratis opptil 8gb med verving...her kan du også dele ting,som video.musikk...og dokumenter...og ikke minst programmer og det kan du ikke i Picasa.Programmer altså..og ikke via email heller;)Men nå er jo ikke Picasa ett dårlig valg det heller da,så du ikke tror jeg ble sint..hehe :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...