Vectrex Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Lurte på om en kan koble bærbare maskiner til et Coax-nettverk (T-plugg). Har bredbånd på internatet og det er via et Coax LAN. Er jo litt kjipt å miste det liksom! Finnes det kansje adaptere eller kort som kan kjøpes ekstra? Lenke til kommentar
Rolfo Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Skulle bare være å sette inn et nettverksort med coax-tilkobling. Sjekk ut dette kortet: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...20&GrpID=7&s=pl --- El Rolfo Lenke til kommentar
connect Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg vil faktisk anbefale, selv om det er mulig det du spurte om, å oppgradere nettet ditt til TP... TwistedPair har mye større ytelse om den kjører på Full Duplex.... da har den 10 megabit begge veier.... mens Coax har sammenlagt 10megabit fordelt på alle maskiner på nettet.. å kjøpe en hub, en tre-fire TP-kabler osv... skulle ikke bli noe særlig mere enn en 1000-ning... Om du bare har coax plugg, på nettverkskoretene dine, går det jo ann på de fleste hubber å koble inn coax på hubben... Gjør som du vil... jeg vill gått mest mulig over til tp... (coax - sug) Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Coax suger jah! Men det er nok ikke noe jeg kan gjøre med det! Kablene er trekt gjennom veggene, og skolen er ikke villig til å bytte ute det eksisterende nettet. Dessuten er det egentlig greitt nok da internettlinja bruker kun 2,3 av 10 mulige Mb. Nesten ingen som overfører fil eller spiller her uansett. Jeg trenger nok dessverre Coax ja... Men takk for hjelpen dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå