Gå til innhold

ASUS P8P67 PRO B3

xzibiz

Anbefalte innlegg

har sett litt på dette hovedkortet: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155, og på hva ram jeg skal bruke på det.

Har lyst på 12GB eller 16GB på det. Gjerne raskeste som er til det koretet.

Såg på sida til asus, om hvilke ram brikker som er testet med dette hk, men fant bare kit på 2x2GB, og det fungerer jo ikke så veldig bra når det er fire porter og jeg vil ha 12/16GB.

Er det noen som har erfaringer med dette kortet ? eller lignende fra asus ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det raskeste 2x4GB-settet jeg fant på komplett er bare 1866MHz med slappe CL9, det er mulig å få 2133MHz-sett på ebay og andre butikker vil jeg tro.

Hvorfor du skal ha 16GB med raskt RAM er jo helt hinsides, er du lur kjøper du 16-20 4GB-sett av typen Corsair Dominator eller lignende, så kan du teste deg frem til hvilken brikke som er raskest før du kjører i gang med suicide-runs, supert for å få de siste 100 poengene på Vantage.

Hvis du gir totalt F*** i 3DMark Vantage-scoren din, SuperPI, wPrime og kun skal bruke maskinen din til vanlig spill og kontorbruk kan du klare deg fint med et vanlig sett av typen: 2x4GB 1600MHz CL9. Så kaster du ikke masse penger ut av vinduet på noe du ikke trenger.

Lenke til kommentar

Plassen er har ikke så mye å si. Har en vifte som ikke tar noe plass på sidene. Bare oppe og nede.

Men er det mye forskjell på å kjøpe et kit på 4x4GB eller to kit på 2x4GB ?

Har sett litt på komplett., og lest litt på hva CL står for.

Fant: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB, Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9. Der begge er 4x4GB.

Eneste som er forskjellen er kjøleribbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...