tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Har et problem her: Maskinen er en kjapp 27" iMac med Raden HD 6970M, 2 gig minne på skjermkortet. Jeg har en partisjon med Windows 7 64-bit på. I går installerte jeg Battlefield 3 på den. Det fungerte tilsynelatende strålende, selv med full oppløsning (2560x1440) og high settings. Men ved oppstart sier Battlefield at driveren for skjermkortet er litt gammel og at jeg bør oppdatere den. Greit tenker jeg og går til amd.com. Der finner jeg flere muligheter: Laste ned en autodetect software, laste ned en Catalyst-pakke direkte eller velge fra dropdown lister. Desverre funker det dårlig. Ved autodetect eller nedlasting så kommer den så langt at den spør hvor jeg vil lagre Catalyst-programvaren, og når jeg trykker OK så kommer det en feilmelding som sier at den ikke finner noen egnet grafikk-hardware i maskinen. Dersoim jeg velger fra menyene (Mobility->HD->6xxxM->Win 7 64 bit) så skjer det ingenting når jeg trykker knappen under. Det kommer aldri opp noen liste. Har prøvr både i IE9 og i Firefox med samme nedslående resultat. Noen som har vært gjennom samme prosessen og har noen tips? Har googlet litt, men ikke blitt så mye klokere ennå... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Hmmm... Har jobbet litt videre med dette og tror jeg har funnet løsningen. Litt mer googling viste at AMD har en egen versjon for Bootcamp. Den er det desverre lite hjelp i, siden den er fra januar, det vil si samme versjon som jeg alt hadde. (11.1) Istedet fant jeg denne siden: AMD Catalyst™ Display Driver Embedded Der ligger en ny versjon. Desverre er den i AMDs uendelige visdom gitt versjonsnummer 8.90, og det installerer den driveren som også. Og dermed klager fortsatt BF3. Men driveren er ifølge datoen 11.9, og den funker helt greit, så jeg antar at den er god. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå