Gå til innhold

Skifte beite og jobbe innen IT

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skifte fagfelt fra bioteknologi til IT.

Min bakgrunn:

• 1 år på dataingeniør (del av bachelorgrad)
  • Fullført bachelorgrad som bioingeniør
  • Arbeidet siden 2010 i rettsmedisinsk institutt (genetisk lab) og nå med narkotikaanalyser med GC/MS (analyseinstrument)

Så hvordan er muligheten å begynne fra scratch igjen? Jeg kunne ha tenkt meg å jobbe med drift og support med mye kundekontakt og liker arbeidsformer som er prosjekt -og teamorientert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å skifte fagfelt fra bioteknologi til IT.

Min bakgrunn:

• 1 år på dataingeniør (del av bachelorgrad)
  • Fullført bachelorgrad som bioingeniør
  • Arbeidet siden 2010 i rettsmedisinsk institutt (genetisk lab) og nå med narkotikaanalyser med GC/MS (analyseinstrument)

Så hvordan er muligheten å begynne fra scratch igjen? Jeg kunne ha tenkt meg å jobbe med drift og support med mye kundekontakt og liker arbeidsformer som er prosjekt -og teamorientert.

Skal vel ikke være noen hindring å starte på scratch? :)

Det du kan gjøre, er å registrere deg hos bemanningsbyråer. Disse vil nok finne en stilling som passer til deg. Uansett om du ikke får startet direkte med det du ønsker, så kommer du inn i en bedrift, og mulighetene til videre utvikling blir mye større med en gang :)

Lykke til med ditt nye beite ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste nylig at hos Glasspaper.no kan du søke om både kurs og jobb innen IT. Istedenfor at du må ut og ta kurs privat kan du her få alt i ett. Istedenfor at du søker jobb i et firma, blir sendt på kurs og så ansatt får du kurset gjennom bemanningsbyrået og så finner de en relevant jobb til deg etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...