€uropa Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hei. Jeg har et par venner som har tenkt å flytte til Kreta for noen måneder. Da skal jeg naturligvis besøk dem. Hvor mye koster en tur dit? Når lønner det seg å dra? Jeg går på videregående, så det må bli under en skoleferie. Jeg vet ikke om jeg må ta inn på hotell ennå. Lenke til kommentar
Helgis22 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Hei. Jeg har et par venner som har tenkt å flytte til Kreta for noen måneder. Da skal jeg naturligvis besøk dem. Hvor mye koster en tur dit? Når lønner det seg å dra? Jeg går på videregående, så det må bli under en skoleferie. Jeg vet ikke om jeg må ta inn på hotell ennå. Kommer helt ann på sesongen.. Til sommeren kan hotell koste alt opp til 10.000kr +++ Uten hotel er det så klart mye billigere! Men du må nesten si når du ønsker å reise ettersom prisene varierer hele tiden. Kan si at det lønner seg ikke rundt ferier i hvertfall.. En ting du kan gjøre om du skal reise alene er å bestille bare dager før avreise så får du som oftest en billigere reise. Men da er det ikke garantert hvor du ender opp og hvilken dato du kan reise!! Hiv inn litt mer info da så det er lettere å hjelpe deg.. Btw, hvor på Kreta? Endret 31. oktober 2011 av Helgis22 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Jeg vet ikke hvor det er, men jeg skal høre når jeg får muligheten. Jeg vet at det er i et av turiststrøkene. De har tenkt å være der fra april til oktober neste år. For å få det til å passe både med jobb og skole, så må jeg nok dra sent i juni eller i juli. Jeg kan dra fra Rygge, Gardermoen eller Torp. Jeg har lest meg opp til at det er to flyplasser på Kreta. Er det store avstander? Er transporten dyr der? Lenke til kommentar
Helgis22 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) OKei, hehe. Går nå ut ifra at det er Platanias da. Der har jeg vært før og det er veldig populært blandt ungdommer i hvertfall. Jeg tok fly til Chania og buss til platanias som varte 20-30 min. kanskje. Er ikke sikker fordi det var ca. 4 år siden. Så om du ordner med sted å bo selv, f.eks å bo hos dine venner kanskje så kan turen bli veldig billig. Da tror jeg kanskje det er godt nok å gå på f.eks. SAS.no eller Norwegian.no å bestille tur-retur(Da må du ta taxi, usikker hva det vil koste, men taxiprisene er mye lavere enn i Norge). Jeg sjekket på Norwegian nå og om du bestiller nå og har ett sted å bo fra før så kan prisen bli godt under 2.000kr!! Ellers skal du ha hotell for en 2 ukers tid vil det bli oppimot 10.000kr ser jeg(Da kan du regne med at du får reise til hotellet med i prisen)! :\ Dyrest i sommer vet du. Så kan jeg si at du lever godt om du har med deg rundt 10.000kr i lommepenger, selv om hva du kan gjøre er begrenset. 15.000kr så kan du nesten gjøre hva du vil vær dag, hehe! Nå tenker jeg ut av erfaring selv og en periode på 2 uker! Har du sted å bo fra før kan du sjekke: SAS.no og Norwegian.no Må du bestille hotel: Apollo.no eller Ving.no (Finnes flere reisebyrå men kommer ikke på noe i farten) Er det noe mer du lurer på eller ikke forstod så bare gi en lyd... Skal MULIGENS til Platanias selv i sommer og prøve strikkhopping!! Endret 3. november 2011 av Helgis22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå