Vegabond Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hei! Har tatt med meg en pc ifra jobb som skulle kastes. Tenkte og bruke den på en cnc maskin... Alle pcer jeg har tatt med hjem/har hatt liggende selv, har alltid bydd på trøbbel... Den siste starter, men bare det at viftene går ( i en helsik... fart ) Har tatt ut både skjermkort (bruker da intigrert), ram brikker og alt "unødvendig" men den starter ikke.. Hvilket type HK det er, er jeg litt usikker på da det ikke sto noe spesielt navn, bare en dunge med siffer etterhverandre.. Noen tips? Mvh Robert. Endret 30. oktober 2011 av Vegabond Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 LKes under pceen, der ser du det eksakte navnet på pceen (HVIS DET ER BÆRBAR!) Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Beklager, glemte og nevne det... Det er en stasjonær... Trodde det ble forklart da jeg nevnte at skjermkortet, ram osv var tatt ut Mvh Robert. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Her er forsåvidt en dårlig klistrelapp under pcn, kanskje den kan være til noe? Her er også link til drivernedlasting, men det er jo kanskje ikke så mye hjelp i.. Bare lure på om hvordan jeg kan få denne maskinen til og starte.. hva som er defekt osv... http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=no&cs=RC1078549&l=no&s=pad&os=WW1&osl=no&ServiceTag=7HP491J&catid=-1&impid=-1 Mvh Robert. Endret 30. oktober 2011 av Vegabond Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Her er forsåvidt en dårlig klistrelapp under pcn, kanskje den kan være til noe? Her er også link til drivernedlasting, men det er jo kanskje ikke så mye hjelp i.. Bare lure på om hvordan jeg kan få denne maskinen til og starte.. hva som er defekt osv... http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=no&cs=RC1078549&l=no&s=pad&os=WW1&osl=no&ServiceTag=7HP491J&catid=-1&impid=-1 Mvh Robert. 1. du kan prøve å kopiere teksten/rive lappen av, og ta den med til exper/lkjøp/lefdal og spørre dem hvis pceen ikke er altfor gammel. grunen til at du skal ha md lapp er for å ha det eksakte navnet på pcn 2. du kan prøve å skaffe deg en linux ubuntu operativsystem-minnepenn/cd, som du plugger in og booter med den og se om linux starter opp. hvis ingenting av dette fungerer så har jeg ingen anelse. Mvh Tombomkom. Endret 3. november 2011 av medlem-230551 Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Skjønner, problemet er bare at pcn ikke "starter". Strømforsyningen starter opp, lat virker fint, men ikke no bilde kommer.. Altså ingen oppstart. Så det og prøve med linux eller noe annet enn windows tror jeg ikke går når pcn ikke starter... Men huka taki noe utstyr på den tråden hvor det "deles" ut datautstyr så skal hive inn rammen jeg har kjøpt og teste det... Mvh Robert. Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Skjønner, problemet er bare at pcn ikke "starter". Strømforsyningen starter opp, lat virker fint, men ikke no bilde kommer.. Altså ingen oppstart. Så det og prøve med linux eller noe annet enn windows tror jeg ikke går når pcn ikke starter... Men huka taki noe utstyr på den tråden hvor det "deles" ut datautstyr så skal hive inn rammen jeg har kjøpt og teste det... Mvh Robert. Kanskjje det bare er at skjermen ikke virker? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Klebelappen forteller både om serienummeret 7HP491J og modellen DHM. Siden dette er en stasjonær kan du følge det generelle rådet, demonter alt og monter det sammen på spisebordet. Benytt gjerne annen strømforsyning da disse ofte kan være årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå