Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye kraft skal til?

TukkiMukki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg lurer på hvor mye kraft som skal til for og brekke hånda/håndleddet?

Eller hvor skjeft/hvilken vinkel man må ha for og brekke hånda? Å nei jeg er ingen tulling som vil brekke noe. Har brukket ankelen en gang og jeg vil helst aldri brekke noe igjen..

Ikke så mye kraft som skal til om du sitter med armen i fryseren så lenge du kan..sleggeskaft og armen er knust.

En annen tast som ligger på grensen er...stå på en stol og dett forover og ta deg i mot med hendene..da brekker du nok håndleddene..uten stol skal de holde;)..men ikke noe jeg ville prøvd..hehe;)

Lenke til kommentar

Man kan da fint stå oppreist og falle fremover med strak kropp og ta seg for uten at noe brekker. Jeg kan i hvert fall det. Nå er jeg ikke verdens største person og jeg demper jo fallet. Fra en stol vil nok kragebeinet ryke, og potensielt andre bein i armen etter hvordan du treffer.

Jeg har forresten slått en 1,5 kg slager det jeg var god for og truffet hånden. Gikk helt fint, men litt smerter var det jo.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Man kan da fint stå oppreist og falle fremover med strak kropp og ta seg for uten at noe brekker. Jeg kan i hvert fall det. Nå er jeg ikke verdens største person og jeg demper jo fallet. Fra en stol vil nok kragebeinet ryke, og potensielt andre bein i armen etter hvordan du treffer.

Jeg har forresten slått en 1,5 kg slager det jeg var god for og truffet hånden. Gikk helt fint, men litt smerter var det jo.

Riktig det,om en ikke lider av benskjørhet eller lingnene...men fra en stol øker risikoen betydelig mer..og vil ikke annbefale å prøve..bare noe jeg husker fra ett førsthjelpskurs helt tilbake i 1980...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...