Gå til innhold

Leveling i Battlegrounds

Anbefalte innlegg

Her er en liten befaring av hvordan det er å levle i battlegrounds:

broken_bg.jpg

Spillere som Frostt og Nikunaki dominerer kampen mens resten bare står og ser på. Når man ser hvilket itemlvl de sitter med så er det ikke vanskelig å forstå..

Mange spillere ble 1-2 shottet av disse, jeg som hadde best gear på laget overlevde gjerne i ca 4 sekunder (Ambush, backstab, eviscerate, død).

Det er ikke gøy å slåss mot helter som er mange ganger sterkere enn deg selv, om de er 20 levels over deg i level eller tilsvarende i itemlvl så er alt like nytteløst.

I vanilla wow syntes jeg dette var greit siden det innstilte spillere fra tidlig av hva som ventet på lvl 60. Der ble ting heller verre snarere enn bedre. Men med gear resets så er maks level pvp noe forskjellig på 85, selv om du er ganske fersk så henter du inn mye av slakket i gear på rimelig kort tid.

TLDR; Å levle i battlegrounds nå er ganske broken. Til tider er det som om du skal spille Call of Duty men et lag får kun lov til å bruke kniv - ingen andre våpen. Den store forskjellen mellom lagene tar bort moroa.

Og ja, det er like ille om det er det andre laget som må bruke kniv siden det ikke er spesielt gøy å farme et lag på graveyarden deres.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik så det ut i neste BG, legg merke til at Flag Carrier er på vår GY og camper der slik at kampen varer ut en full halvtime. Dette gjør at mange "rage-quitter" og horder som er i kø for å joine WSG ender opp i denne.

På slutten av kampen hadde alliance 225 Honor kills og horde hadde totalt 4 Honor kills.

broken_bg2.jpg

Flere innlegg kommer, nå har jeg spilt litt for å se hvordan det er men jeg skal bli flinkere til å ta screenshot. Foreløpig har jeg ikke sett alliance tape en kamp, slik jeg har regnet på det vil de få Honor-cap (4000/4000) på ca 11-12 timer spilling. Og ganske store mengder XP. Det jeg vurderer å gjøre er å faction-change til alliance og levle videre der, og så tilbake til horde etterpå. Ikke bare vil det være meget raskt å levle men man ender opp med mye honor i samme slengen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Low level pvp betyr niks og nada. Leveling gjennom BGs syntes jeg var gøy, men det har vel noe med at jeg spilte rogue på den tiden...

Mens for andre betyr maks level ingenting, Blizzard har vel så mye ansvar for å påse at alle divisjonene i battlegrounds fungerer.

Fra et businessperspektiv, for en spiller som nettopp er begynt å spille og ser denne tilstanden i Battlegrounds - vil denne nye spilleren levle helt til 85 gjennom battlegrounds for å se om det forbedrer seg? Eller vil spilleren plukke opp et annet spill istedenfor?

Dette er et problem - selv jeg som ikke bryr meg om å vinne eller tape (trenger ikke rewards fra å vinne) syntes ikke dette er noe gøy. Å bli stunlocket på graveyarden og drept før du rekker å kaste så mye som en buff på deg selv, er det nok få som finner verdt å både betale for og bruke tid på.

Lenke til kommentar

Sett fra ett businessperspektiv er det jo ikke fullt så bra, men så er jo heldigvis ikke bare BGs den eneste måten å levle på heller. For nyere spillere så er det jo leit at en som er erfaren og gjerne har flere i topplevel løper rundt i low level BGs iført alle typer heirlooms med en damage som ikke ligner grisen. Jeg holder på å levle en warlock og jeg merker det fort i BGs at jeg som regel får 2 angrep hevet på meg også dør jeg. Det er frustrerende ja, men alle klasser har sine opp- og nedturer.

Lenke til kommentar

Friksjon, Det jeg mente er ikke at Battlegrounds er eneste måten å levle på, men at det er den eneste måten noen vil levle på. Battlegrounds ble lagt til i en patch fordi Blizzard ville imøtekomme de som ikke likte dungeons/raid/quest og lignende. Altså at spillere som likte PvP skulle ha et alternativ for det i WoW.

Det fungerte ganske greit, Blizzard tiltrakk seg nye spillere og la senere til Arena hvor det igjen oppsto et nytt miljø.

Poenget var at dersom noen vil levle i battlegrounds nå så møter de en vegg, og de går over til Guild Wars, Warhammer eller andre spill hvor PvP er bedre tilrettelagt og de kan for eksempel levle gjennom PvP.

Her er 3. kampen etter at jeg begynte å ta screenshots. Denne kampen var fremdeles ubalansert, igjen var jeg den med best gear på laget mens alliance har en Goliat med Cataclysm-gear som knuser alt han tar i. Vi klarte faktisk å drepe han noen ganger, men vi hadde omtrent hele laget vårt på han. Det var uansett en gøy kamp siden vi kom oss ut fra graveyarden vår.

broken_bg3.jpg

Lenke til kommentar

Fjerde BG, også her var jeg best gearet men ikke i nærheten av hva de på alliance-siden vimser har. De har Cataclysm gear som overgår ICC Heroic gear, og det brukes mot lvl ~75 quest gearet horde-spillere.

I fjerde bgen løp denne roguen rundt og drepte alt.

Dette er den mest ubalanserte BGen-bracketen jeg har sett, Cataclysm-gearet skulle vært fra lvl 80 og utover og ikke fra lvl 77.

Noe jeg ikke har noen forklaring på er hvorfor det har vært kun allianse-siden som har hatt slike spillere. Mens det er ingen på horde-siden er det 1-3 stykker på allianse-siden.

Det skulle vært en matchmaking som stablet omlag jevngode lag mot hverandre, slik det er nå fungerer det ikke og det vises ganske klart av at spillere ventilerer sin frustrasjon i battleground-chatten og en masseflukt ifra battlegrounden startes hvor spillere får nok og leaver fortere enn spillet klarer å finne nye deltagere.

Det må da sorteres etter item level og ikke character level, siden character level alene ikke er nok for å balansere en kamp. Dette ville gjort at begge lag stilte likt og alle spillere kunne hjelpe til eller delta i kampen.

broken_bg4.jpg

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Low level og PVP er bare et sidespill, 2 grunn for at det ikke gjøres noe med det, har levlet enn del karakterer men aldri blitt irritert av det her, greit nok at noen er litt overgeared? wow, who cares. han bare går å ganker mens vi andre gjør ting som gjør at vi vinner BG¨'n...

Tenk på dette, kanskje det er du selv som er problemet?

Lenke til kommentar

Low level og PVP er bare et sidespill, 2 grunn for at det ikke gjøres noe med det, har levlet enn del karakterer men aldri blitt irritert av det her, greit nok at noen er litt overgeared? wow, who cares. han bare går å ganker mens vi andre gjør ting som gjør at vi vinner BG¨'n...

Tenk på dette, kanskje det er du selv som er problemet?

Det er ikke snakk om litt overgearing, Cataclysm-gearet er det største gear-spranget som har vært i spillet og det er den mest ekstreme twinking bracket til dags dato. I andre brackets kan du bli ganske sterk men du får ikke i nærheten av samme fordel du kan tilegne deg med Cataclysm-items.

Prøv deg på 75-79 Battleground så ser du hva det går i. I andre brackets har du twinks med enchantet gear og lignende men det er ikke nærheten av hvordan det er i 75-79 bracket hvor folk løper rundt med fullt reforget gear tilsvarende ICC heroic eller bedre.

Altså det er litt overgearing i alle brackets, spesielt den siste (lvl 85), dette er ikke noe nytt. Det som er nytt er forholdene i 75-79 bracket hvor forskjellene er blitt ekstreme.

Dette er noe Blizzard ville ha fikset dersom det angikk flere brackets men siden det kun gjelder en bracket regner jeg med de tenker at folk kan gjøre quest/instance istedenfor.

Selv om dette ikke er et problem for meg eller deg så er det andre som anser det som et problem, og det er flere som klager over dette på blant annet Blizzard sitt forum.

Poenget er at balanseringen ikke virker - derosm det var 500 spillere mot 1 spiller så hadde ikke det vært så gøy for den ene spilleren. Det er 10vs10 for en grunn, samme grunn som at det er brackets, og for nettopp disse grunnene burde det være sortering etter itemlvl også.

For det har lite å si at det er 10vs10, alle samme level, hvis et lag har fullt epic kit og det andre stiller i bare undertøyet. Da kunne det like gjerne vært 1 vs 500 spillere.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
TLDR; Å levle i battlegrounds nå er ganske broken. Til tider er det som om du skal spille Call of Duty men et lag får kun lov til å bruke kniv - ingen andre våpen. Den store forskjellen mellom lagene tar bort moroa.

Om du ikke liker å levle i battlegrounds, ikke level i battlegrounds.

/thread

Lenke til kommentar

75-79 varer i par timer om du spiller aktivt, ingenting å QQ her.

De som skaffer seg max gear mellom 75-79 har brukt enn del cash på det, det koster 100-200g per green item og det varer bare de level, hvis han var 79 så kan han bare ha fun i 1 level.

Hvis du ikke var klar over at, de som låser seg XP på 79 kommer ikke samme BG som andre.

Lenke til kommentar

75-79 varer i par timer om du spiller aktivt, ingenting å QQ her.

De som skaffer seg max gear mellom 75-79 har brukt enn del cash på det, det koster 100-200g per green item og det varer bare de level, hvis han var 79 så kan han bare ha fun i 1 level.

Hvis du ikke var klar over at, de som låser seg XP på 79 kommer ikke samme BG som andre.

Du kan spille i Battlegrounds uten å få XP selv om du ikke har låst XP. I WSG kan du holde på flagget og sørge for at det blir uavgjort mellom lagene og leave før BG`en er over, da får du 0 XP enda du sitter på graveyarden og camper i timevis..

For en som oss som levler hovedsaklig gjennom dungeons/quest så har dette liten betydning, men det er et stort nedsig for de som foretrekker å levle i battlegrounds.

Jeg har uansett en haug deathknights på lvl 72, jeg skal levle alle 5 til 79 og geare dem opp i Cataclysm gear med enchants og reforge. Kan da deathgrippe fem stykker og one-hitte hver og en, taktikken blir da å bruke deathgrip på klasser som har range mens melee-fiender enten holder seg unna eller begår selvmord ved å nærme seg.

Knofle, Nettopp, Blizzard har prøvd å legge til rette for at du skal kunne levle i Battlegrounds men når du dinger 75 møter du en murvegg og du blir nesten tvunget til å levle via quest eller dungeons.

De har gjort flere ting for å prøve å balansere battlegrounds men inntil de sorterer lag etter item-lvl som er ganske avgjørende vil ubalansen råde.

Lenke til kommentar

Å gjøre BG under lvl 85 er både bortkasta tid og irriterende! Blir 2-shotta av Rogues/ferals/hunters/mages/paladins... Ja, nesten alle. Men gir bra XP når du først vinner, akkurat nå er det WSG-weekend. Dermed har jeg gravd frem BOTen min og dinga 5-6 lvls hver natt. ^^

Lenke til kommentar

Meg du sikter til?

Kan det være chain-cc du mener? Corpsecamp har ikke vært mulig å gjøre på lang tid, selv ikke om du er midt inne i Orgrimmar vil horde klare å corpsecampe din allianse-helt.

Og jeg mener chain-cc er like dumt, det burde ikke være mulig å fange noen på den måten.

Lenke til kommentar
Noen hensynsløs drittsekk er jeg ikke, men jeg gjør som jeg vil i spillet. Hvis jeg ganker noen så tvinger jeg ikke den personen til å bli ganket, personen velger det selv gjennom å fortsette å spille. Han/hun bestemmer selv hvor lenge det skal vare, ikke jeg, og hvis personen spiller uten å trives så er det ikke min feil men den personen sitt valg.

En gang cc-locket jeg en rivaliserende guild leder i en time mens jeg så på film. Han kom seg ikke vekk men jeg antar at han hadde trykket på ALT-F4 eller restartet pcen hvis han ble lei av situasjonen.

..og ja...dette har du skreve.

Lenke til kommentar

For noen er det negativt for spillopplevelsen å bli ganket. Jeg vet om flere som har spilt WoW i årevis, men som ikke hadde spilt dersom det ikke fantes PvE-servere.

Dette gjelder også i Battlegrounds og Blizzard har jobbet hardt for å redusere ganking der, men spillere finner måter å unngå tiltakene på.

Lenke til kommentar

For noen er det negativt for spillopplevelsen å bli ganket. Jeg vet om flere som har spilt WoW i årevis, men som ikke hadde spilt dersom det ikke fantes PvE-servere.

Dette gjelder også i Battlegrounds og Blizzard har jobbet hardt for å redusere ganking der, men spillere finner måter å unngå tiltakene på.

Du kjenner til fleire som ikkje hadde spelt om det ikkje fantest pve servera.

..men likevel klager du på pvp....som du oppsøker...hjelp meg her.

Lenke til kommentar

Du kjenner til fleire som ikkje hadde spelt om det ikkje fantest pve servera.

..men likevel klager du på pvp....som du oppsøker...hjelp meg her.

PvP er det ingenting i veien med, det er ubalansen i 75-79 bracketen mange klager over. Når jeg er ferdig med teamet mitt vil det bli ganske mange flere som klager også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...